Partnerzy serwisu:
Miasto

Wrocław: Powstanie drugi największy obiekt mostowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

MIASTO
Wrocław: Powstanie drugi największy obiekt mostowy
wiz. Urząd Miejski Wrocławia
Choć droga do realizacji Alei Północnej we Wrocławiu pozostaje długa, administracja miejska przedstawiła wizualizację wiaduktu, który powstanie w jej przebiegu. Będzie to drugi najdłuższy obiekt mostowy w mieście po Moście Rędzińskim na autostradzie A8. Cała inwestycja ma pochłonąć pół miliarda złotych, przy czym ponad jedną piątą tej kwoty pochłonie budowa wiaduktu.

Stolica Dolnego Śląska od wielu lat jest drogowym (i nie tylko) placem budowy. W porównaniu z Poznaniem, w którym daje się w tym zakresie pewną stagnację, układ drogowy Wrocławia w ostatnich latach zmienił się w wielu częściach miasta nie do poznania – za sprawą takich inwestycji, jak choćby Aleja Wielkiej Wyspy, czy Oś Zachodnia. Miasto czeka jednak na kolejne drogi, których budowa wpłynie na poprawę warunków podróżowania i standardu życia mieszkańców, a także zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na dokończenie czeka m.in. obwodnica śródmiejska.

Jedną z jej części ma być licząca 5,5 kilometrów długości Aleja Północna, łącząca ulice Żmigrodzką i Krzywoustego. W ramach Alei Północnej powstaną skrzyżowania z ulicami poprzecznymi: Poświęcką, Kamieńskiego, Redycką, Sołtysowicką, Krzywoustego i planowanym łącznikiem do alei Poprzecznej. Trasa umożliwi ograniczenie ruchu na ulicach w takich dzielnicach, jak Polanowice, Poświętne i Sołtysowice. Wyprowadzony zostanie również ruch tranzytowy w osi wschód-zachód w urokliwej dzielnicy Karłowice.

Perspektywa realizacji inwestycji nie jest jednak bliska. Nie wydano dla niej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, nie wspominając o decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Trwają jednak prace projektowe, a przetarg na realizację zadania może zostać ogłoszony już w przyszłym roku.

– To kolejna strategiczna inwestycja drogowa planowana we Wrocławiu. Szacowane koszty samego wiaduktu to blisko 110 milionów złotych. Cała inwestycja to blisko pół miliarda złotych! Bezkolizyjny przejazd po wiadukcie jest tu kluczowy. Dziś przejazd kolejowy w ciągu alei Poprzecznej jest w szczycie zamknięty w ciągu godziny nawet przez 30 minut. Drogę projektujemy tak, by ograniczyć do minimum ingerencję w tereny najbardziej zadrzewione – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Kluczowe znaczenie dla mieszkańców północno-wschodniej części Wrocławia będzie miała budowa odcinka pomiędzy ulicą Krzywoustego a aleją Poprzeczną. Na rzeczonym fragmencie powstanie również wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 143. Będzie miał aż 449 metrów, co ma sytuować go na drugiej pozycji w zakresie długości wśród obiektów mostowych we Wrocławiu po Moście Rędzińskim w przebiegu autostrady A8, dłuższym tylko o 163 metry. Szerokość planowanego wiaduktu ma oscylować w przedziale 21-28 metrów. Jego powstanie umożliwi ominięcie przywołanego przejazdu kolejowego.

Co ciekawe, planowana długość wiaduktu została skorygowana w górę względem pierwotnych założeń o kilkadziesiąt metrów. Przyczyną podjęcia tej decyzji było dążenie do ograniczenie oddziaływania inwestycji na siedliska żab, o co wnioskowały podczas konsultacji społecznych organizacje ekologiczne. Uwarunkowania środowiskowe mają mieć istotny wpływ na inwestycję w każdym aspekcie – przebieg trasy jest ograniczony z jednej strony Doliną Widawy wraz z wałami przeciwpowodziowymi, a z drugiej strony Lasem Sołtysowickim. Nie zabraknie także infrastruktury dla pieszych i rowerzystów – oprócz 5,5-kilometrowej drogi przewidziano wybudowanie 9,5 kilometra dróg rowerowych oraz 9 kilometrów chodników.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siedlce. Powstanie nowy wiadukt nad torami

Inżynieria i innowacje

Siedlce. Powstanie nowy wiadukt nad torami

Przemysław Farsewicz 03 czerwca 2024

Suwałki na nowo szukają wykonawcy modernizacji trzech ulic

Miasto

Ciechanów z ofertami na wydłużenie drogi obwodowej

Drogi i autostrady

Ciechanów z ofertami na wydłużenie drogi obwodowej

Przemysław Farsewicz 02 maja 2024

Zobacz również:

Siedlce. Powstanie nowy wiadukt nad torami

Inżynieria i innowacje

Siedlce. Powstanie nowy wiadukt nad torami

Przemysław Farsewicz 03 czerwca 2024

Suwałki na nowo szukają wykonawcy modernizacji trzech ulic

Miasto

Ciechanów z ofertami na wydłużenie drogi obwodowej

Drogi i autostrady

Ciechanów z ofertami na wydłużenie drogi obwodowej

Przemysław Farsewicz 02 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5