fot. Adrian Grycuk/CC BY-SA 3.0 PLUlica Bartycka w Warszawie
Warszawa poszukuje projektanta dla rozbudowy ulicy Bartyckiej na Mokotowie. Łączy ona ulicę Czerniakowską z Siekierkami. Powstać mają przede wszystkim rozwiązania dla pieszych i rowerzystów. W przyszłości wymieniona zostanie także jezdnia. Do przetargu stanęły dwie firmy projektowe.
Miasto Stołeczne Warszawa chce zlecić opracowanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do rozbudowy ul. Bartyckiej. Zakres opracowania obejmie odcinek od ul. Czerniakowskiej do ulicy Gościniec. W zakresie będzie także przebudowa ul. Nadrzecznej na odcinku od ul. Gościniec do ul. Bananowej.
Na opracowanie dokumentacji w całym zakresie przygotowano 2,425 mln zł. Znalazło się dwóch chętnych podjąć się zadania, jednak ich oferty mocno od siebie odbiegają cenowo. Najtańszą złożyła firma Azet za 1,9 mln zł, zaś drugą Certusvia – 3,9 mln zł. Obie firmy są z Warszawy.
Firma projektowa opracuje dokumentację projektową oraz uzyska wszelkie decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach i o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Firma opracuje projekt budowlany, projekty wykonawcze, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, mapy z podziałem nieruchomości, przedmiary robót i kosztorys inwestorskich. Przyszły wykonawca zajmie się także pełnieniem nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.
Długość odcinka objętego zamówieniem wyniesie ok. 2,15 km. Zamawiający wymaga przyjąć założenia dla ulicy Bartyckiej jako drogi klasy zbiorczej (Z) o przekroju dwujezdniowym, zaś dla ul. Nadrzecznej – parametry drogi klasy lokalnej (L). Zaznaczono, że nie ma potrzeby tworzenia rezerwy pod torowisko tramwajowe. Firma projektowa będzie musiała także uwzględnić buspas w zależności od rekomendacji ZTM-u. Przewidziane są także obustronne ciągi piesze i drogi rowerowe.
Warszawa wymaga także od projektantów zaprojektowania wzdłuż ulicy strefy do parkowania równoległego, która będzie przeplatana ciągami ogrodów deszczowych. Przystanki autobusowe mają powstać bez tzw. zatok. Zamawiający wymaga także obustronnych rzędów drzew oddzielających jezdnie. Na wlocie od ul. Czerniakowskiej powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Światła powstaną także na przejściach dla pieszych, jeżeli pasy przecinają więcej niż jeden pas ruchu.
Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi (40 proc.). Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru wyznaczono do końca 2025 roku, przy czym wykonanie dokumentacji projektowej określono w terminie 20 miesięcy od daty zawarcia umowy. Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa m.st. Warszawy przewiduje środki na inwestycję w latach 2023-2026 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.