fot. Qkiel, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgUlica Ciszewskiego przy Cynamonowej, Warszawa
Stolica ruszyła z przetargiem na zaprojektowanie przedłużenia ul Ciszewskiego. W przyszłości ma to być dodatkowe połączenie Wilanowa i Ursynowa, które umożliwiłoby dojazd do stacji metra Stokłosy. Realizacja inwestycji, ze względu na liczne odwołania, ciągnie się od prawie dekady.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na opracowanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do budowy ul. Ciszewskiego na odcinku od ul. Kiedacza do al. Rzeczypospolitej. Długość odcinka objętego zamówieniem wynosi ok. 1,4 km.
Projektant wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie pozyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Kolejnym krokiem będzie opracowanie projektu budowlanego, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i wykonanie kosztorysu inwestorskiego. Projektant będzie także pełnił nadzór autorski w czasie realizacji robót budowlanych.
Plany budowy przedłużenia ul. Ciszewskiego do Al. Rzeczypospolitej sięgają jeszcze 2011 roku. Jednak w toku odwołań złożonych do wojewody mazowieckiego uchylona została ówczesna decyzja środowiskowa. Następnie do marca 2022 roku toczyły się postępowania sądowe w sprawie decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie utrzymującej w mocy zaskarżoną decyzję środowiskową. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta postanowił więc zlecić opracowanie nowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Jak oceniają drogowcy, ma to być rozwiązanie optymalne, zmierzające do jak najszybszej realizacji inwestycji.
Nowa ulica Ciszewskiego będzie miała dokładnie 1,220 km i powstanie jako kontynuacja istniejącej ulicy. Przewidziano jednojezdniową drogę o dwóch pasach ruchu po 3,5 metra każdy. Prędkość projektowa ma wynieść 50 km/h. Część trasy będzie przebiegać pod linią wysokiego napięcia, wówczas ulica ma przebiegać w nasypie o wysokości ok. 4 metrów. Droga ma stanowić dodatkowe połączenie dzielnicy Wilanów i Ursynów. Ulica ma być zaprojektowana przez tereny Skarpy Warszawskiej i Błonia Wilanowskie.
Konieczna będzie przebudowa skrzyżowania ul. Ciszewskiego z ul. Kiedacza na skrzyżowanie typu rondo. Rondo powstanie także na skrzyżowaniu ul. Ciszewskiego i Rzodkiewki oraz na skrzyżowaniu ulic Ciszewskiego ze Zdrową. Po obu stronach nowej ulicy Ciszewskiego ma zostać zaprojektowany chodnik oraz droga rowerowa. W okolicy skrzyżowań zaplanowano zatoki autobusowe. Niezbędne będzie wybudowanie przepustu pod drogą na wysokości ul. Orszady jako przejście dla ciągu pieszo-rowerowego oraz obiektu inżynierskiego nad rowem Wolica. Przebudowę przejdzie także kanalizacja deszczowa i sieć oświetlenia drogowego. Projektant zaplanować ma także nowe nasadzenia w zamian za wycięte drzewa kolidujące z inwestycją.
Składanie ofert wyznaczono do 3 stycznia 2024 roku. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz analiza doświadczenia projektanta branży drogowej (40 proc.). Zamawiający określił czas na wykonanie dokumentacji projektowej w terminie 16 miesięcy. Pełnienie nadzorów autorskich ma wynieść nie więcej niż 36 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.