Partnerzy serwisu:
Miasto

W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

MIASTO
W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej
Mapa - dokumentacja przetargowa
Lublin przymierza się do rozbudowy al. Unii Lubelskiej nieopodal starego miasta. Powstaną przede wszystkim nowe mosty, asfalt i buspasy. Inwestycja jest szacowana na 90 mln zł. Trwa szukanie wykonawcy prac.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi przetarg na znalezienie wykonawcy rozbudowy al. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Lubelskiego Lipca '80 do wysokości zjazdu na teren galerii „VIVO! Lublin”. To około 850-metrów trasy. Zadanie przewiduje ponadto rozbiórkę i budowę od nowa obiektów mostowych na rzece Bystrzycy.

Obecnie aleja posiada dwie jezdnie po 3 pasy ruchu o szerokości 10.5 m w każdą stronę z dodatkowymi pasami ruchu do skrętu na wlotach skrzyżowań. Jezdnie rozdzielone są pasem zieleni o szerokości ok. 10 m. Wzdłuż ulicy po stronie lewej (zachodniej), za pasem zieleni przebiega dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem. Po stronie prawej (wschodniej) przebiega zaś sam chodnik. Projekt zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed targowiskiem). Droga należy do kategorii dróg wojewódzkich i posiadać będzie parametry klasy funkcjonalno-technicznej G. W ramach prac zapewnione zostanie nowe odwodnienie oraz oświetlenie drogi.

Planowana jest kompleksowa rozbudowa al. Unii Lubelskiej w zakresie wzmocnienia istniejących nawierzchni jezdni oraz budowę nowych nawierzchni jezdni dodatkowej wraz z zatokami autobusowymi, zjazdami, chodnikami i ścieżką rowerową. Przekrój zakłada budowę dwóch bitumicznych jezdni o szerokości trzech pasów ruchu po 3 x 3.5 m każda. Skrajny pas ruchu przeznaczony będzie pod wyznaczenie buspasa. . Na wlotach przed skrzyżowaniami zaprojektowano dodatkowe pasy dla relacji skrętnych i wyspy dzielące. Wzdłuż obu jezdni al. Unii Lubelskiej poprowadzone zostaną chodniki z płyt betonowych o szerokości 2 m i dwukierunkowe bitumiczne ścieżki rowerowe o szerokości 2.5 m rozdzielone między sobą i od jezdni pasami zieleni. Przebudowa obejmie także fragment ul. Zamojskiej i polegać będzie na wykonaniu bitumicznej jezdni o szerokości 7 m z obustronnymi chodnikami o szerokości po 2 m.

W projekcie zawarto również rozbiórkę dwóch starych z lat 80. mostów na Bystrzycy – lewego o długości 70 metrów i szerokości 15,78 m oraz prawego o długości 69,8 metra i szerokości 16,66 metra. Obecne obiekty prefabrykowane trójprzęsłowe wykonane z belek prefabrykowanych. Powstać mają nowe konstrukcje żelbetowe – trójprzęsłowe wolnopodparte. Konstrukcję ustroju nośnego będą tworzyły prefabrykowane belki strunobetonowe zespolone żelbetową płytą mostu. Długość notki zachodniej oraz wschodniej wyniesie 85 metrów.

Zmodernizowane zostaną też przystanki przy ul. Stolarskiej i targu. Pojawią się na nich nowe perony, wyświetlacze oraz biletomaty. Dodatkowo wykonawca będzie musiał posadzić ponad 200 nowych drzew.

Składanie ofert w przetargu wyznaczano obecnie do 18 grudnia. O udzieleniu zamówienia będzie decydować cena ofertowa (60 proc.) oraz gwarancja udzielona przez wykonawcę na całość przedmiotu zamówienia, przy czym minimalny okres gwarancji wynosić ma 36 miesięcy (40 proc.). Na realizację tego skomplikowanego zadania przeznaczono 24 miesiące. Miasto szacuje, że inwestycja ma kosztować 90 mln zł. Lublin pozyskał na ten cel środki z programu operacyjnego Polska Wschodnia. Władze Lublina zapewniają, że ruch w czasie prac ma zostać utrzymany. Umowa z wykonawcą może zostać podpisana już w styczniu, a wtedy wiosną wykonawca przystąpi do pierwszych prac.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Drogi i autostrady

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Przemysław Farsewicz 07 października 2024

Łódź: Przebudowa ul. Legionów od kuchni. Balzola dzieli się swoją historią

Biznes i przemysł

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Miasto

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Ruda Śląska przebuduje trzy miejskie ulice

Miasto

Ruda Śląska przebuduje trzy miejskie ulice

Przemysław Farsewicz 14 sierpnia 2024

Skierniewice bliżej przebudowy ul. Batorego. Powstać ma rondo

Miasto

Zobacz również:

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Drogi i autostrady

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Przemysław Farsewicz 07 października 2024

Łódź: Przebudowa ul. Legionów od kuchni. Balzola dzieli się swoją historią

Biznes i przemysł

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Miasto

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Ruda Śląska przebuduje trzy miejskie ulice

Miasto

Ruda Śląska przebuduje trzy miejskie ulice

Przemysław Farsewicz 14 sierpnia 2024

Skierniewice bliżej przebudowy ul. Batorego. Powstać ma rondo

Miasto

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5