Miasto Szczecin ogłosiło przetarg na remont Trasy Zamkowej, która stanowi część drogi wojewódzkiej nr 115. To jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych w stolicy województwa zachodniopomorskiego, łącząca jego lewobrzeżną i prawobrzeżną część. Inwestycja uzyskała państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Licząca niespełna 31 kilometrów długości droga wojewódzka nr 115 łączy drogę krajową nr 10 w Szczecinie z granicą polsko-niemiecką w rejonie miejscowości Dobieszczyn. Fragment DW nr 115 w stolicy Pomorza Zachodniego stanowi łącząca lewobrzeżną i prawobrzeżną część miasta Trasa Zamkowa, której budowa zakończyła się w roku 1996 po 18 latach prac. Powstała ona w rejonie zniszczonego podczas II wojny światowej Mostu Kłodnego. Przebiega w przeważającej mierze na obiektach inżynieryjnych – przecina Odrę Zachodnią mostem, wyspę Łasztownia na estakadzie, a następnie kolejnym mostem rzekę Parnicę. Trasa kończy się bezkolizyjnym włączeniem do DK nr 10 w pobliżu stacji kolejowej Szczecin Port Centralny.
Miasto Szczecin poszukuje wykonawcy, który zrealizuje remont Trasy Zamkowej. W tej sprawie ogłoszony został przetarg, dotyczący wyłącznie realizacji robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Wcześniej inwestycja otrzymała państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Jak czytamy w opisie zamówienia, jego przedmiotem będzie remont obiektów inżynieryjnych (estakady, mosty, łącznice) na Trasie Zamkowej oraz nitkach wyjazdowych wraz z dojazdami. Podczas remontu utrzymana musi zostać przejezdność – zapewnione mają być dwa pasy ruchu.
Remont obejmie naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni, wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych oraz wymianę takich elementów, jak balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne i część urządzeń tworzących system odwodnienia. Zaplanowano także przebudowę oświetlenia drogowego wraz z przyłączami kablowymi. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy. Miasto spodziewa się, że koszt inwestycji wyniesie ok. 65 mln zł. Kwota rządowego dofinansowania przeznaczonego na jej wsparcie wynosi natomiast 30 mln zł.
Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu rękojmi i gwarancji. Minimalny okres, będący warunkiem ważności oferty, wynosi 60 miesięcy. W przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane. Maksymalnych 40% punktów będzie można uzyskać w przypadku zaoferowania 72-miesięcznego okresu. Oferty w przetargu będzie można składać do 9 sierpnia bieżącego roku do godziny 11:00.
Docelowo wraz z planowaną
odbudową Mostu Kłodnego, o której informowaliśmy szerzej na łamach “Rynku Infrastruktury” w marcu, rozebrane mają zostać łącznice Trasy Zamkowej na Lewobrzeżu do Nabrzeża Wieleckiego i ulicy Jana z Kolna. Nie wiadomo jednak, kiedy rzeczona inwestycja zostanie zrealizowana. Przewidywane nakłady inwestycyjne na odbudowę mostu wraz z budową nowej linii tramwajowej i przebudową innych dróg szacuje się bowiem na niemal 353 mln zł.