Skierniewice pozyskały 14 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Środki zostaną przeznaczone na gruntowną przebudowę ul. Batorego w centrum miasta. Wraz z inwestycją powstanie rondo, które upłynni ruch samochodów. Poznaliśmy właśnie oferty zainteresowanych kontraktem firm.
Skierniewice prowadzą przetarg na przebudowę ulicy Batorego w centrum. Postępowanie podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy odcinka od ul. Ofiar Katyńskich do ul. Strykowskiej. Druga część dotyczyć będzie odcinka od ul. Ofiar Katyńskich do skrzyżowania z ul. Zadębie i Kilińskiego. Oferenci mogą składać oferty do obu części.
Na każdą część miasto przygotowało po 12 mln zł. Nie wszyscy oferenci złożyli oferty w obu częściach. Dla pierwszego zadania najtańsze okazały się prace, które zaoferowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Piotrkowa Trybunalskiego (15,8 mln zł). Kolejno oferty złożyli Strabag (17,6 mln zł), Drogomex (17,8 mln zł), Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe „BUDDROG” (18,6 mln zł). Dla części drugiej listę ofert pod względem ceny otwiera Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Piotrkowa Trybunalskiego (7,2 mln zł), a następnie Przedsiębiorstwo Budowlano-Produkcyjne TRAKT Bobrzak (7,4 mln zł), Strabag (7,5 mln zł) oraz Drogomex (7,6 mln zł). Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji. Wybór najkorzystniejszej oferty poprzedzi analiza takich parametrów jak cena (60 proc.) oraz okres gwarancji (40 proc.). Na realizację inwestycji wskazano 430 dni, czyli prawie 15 miesięcy.
Na zadanie miasto pozyskało 14 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycja obejmie łącznie odcinek o długości 737 metrów. Zaplanowano przebudowę drogi według kategorii klasy Z o prędkości projektowej 50 km/h. Szerokość jezdni określono do 7 metrów, zaś chodników – 2 metry oraz 3 metry w przypadku współdzielenia przestrzeni między pieszych a rowerzystów na odcinku od ul. Ofiar Katyńskich do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 705 na ul. 1 Maja. Przebudowane zostaną liczne zjazdy do posesji prywatnych. Projekt zakłada również wydzielenie miejsc postojowych na całej długości przebudowywanego odcinka i budowę zatok autobusowych.
Co istotne, w ramach zadania zostanie nie tylko odnowiona nawierzchnia drogi, ale także powstanie rondo u zbiegu ulic Batorego, Zadębie, Kilińskiego. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym pozwoli na bezkolizyjny wjazd i znacząco skróci oczekiwanie na przejazd z ulic podporządkowanych. Zaplanowano obiekt o średnicy 32 metrów. Szerokość okalającego pasa jezdni będzie wynosiła 6 metrów. Wyspa środkowa zostanie ponadto wyposażona w pierścień o szerokości 2,5 metra. Budowa ronda pozwoli ponadto uporządkować ciągi piesze i rowerowe. Dzięki inwestycji mają zostać połączone ścieżki pieszo-rowerowe, które prowadzić do przyszłego traktu znad Zalewu Zadębie na osiedlu Widok.
W ramach inwestycji przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Batorego, Mireckiego, Okrzei. Zakres przebudowy zostanie ustalony w trakcie tworzenia dokumentacji projektowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.