Ruda Śląska szuka już wykonawcy dla przebudowy trzech miejskich ulic – Dworcowej, Asfaltowej i Drogi do Lipin. Miasto na to zadanie otrzymało 30 mln zł Polskiego Ładu. Urzędnicy posiadają już gotową dokumentację dla tej inwestycji. Projekt zakłada wymianę nawierzchni asfaltowej oraz budowę kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
Ruda śląska poszukuje wykonawcy dla przebudowy ul. Dworcowej, Asfaltowej oraz Drogi do Lipin. Zamawiający określa, że zakres prac dotyczy odcinka od granicy miasta Świętochłowice do wiaduktu kolejowego w ciągu Dworcowej oraz do ul. Karola Goduli i ul. Pawła. Na realizację zamówienia przeznaczono 15 miesięcy, ale bez okresów zimowych między grudniem a marcem.
Ulica Dworcowa w Rudzie Śląskiej przebiega w ciągu drogi wojewódzkiej nr 925. Jezdnia na całej długości charakteryzuje się zmienną szerokością od 5,5 do 7 metrów. Przebudowa obejmie łącznie 506 metrów ulicy Dworcowej, która utrzyma przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu. Prędkość projektowa będzie wynosiła 40 km/h. Przebudowę przejdzie ponadto ul. Asfaltowa na długości 371 metrów oraz ulica Droga do Lipin na długości 204 metrów. Parametry tych dróg będą takie same jak ul. Dworcowej.
Inwestycja przewiduje ujednolicenie parametrów technicznych istniejącego układu ulic Asfaltowej (DW 925), Dworcowej (DW 925) i Drogi do Lipin (gminna) oraz fragmentów ulic Goduli (DW 925) i Pawła (gminna). Dla rozbudowywanych ulic przyjęto szerokość jezdni od 5,00 do 7,00 m. Wzdłuż ulicy Droga do Lipin (gminna), ulicy Dworcowej (DW 925) oraz ulicy Pawła (gminna) powstanie ścieżka rowerowa o szerokości od 2,00 m do 2,50 m. Ciągi piesze o szerokości od 1,50 m do 3,00 m powstaną wzdłuż wszystkich ulic objętych zamówieniem. Dla zapewnienia poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zaprojektowano zatokę autobusową o szerokości 3,00 m z miejscem do zatrzymywania o długości 41,65 metra oraz perony tramwajowe o szerokości 2,75 - 3,50 m. Zamawiający zaznacza, że rozbudowa dróg dostosowana będzie do istniejących przejazdów tramwajowych oraz nie naruszy istniejącego torowiska tramwajowego. Planowane jest ponadto zwiększenie nośności jezdni poprzez wymianę podbudowy i nawierzchni asfaltowych.
Skrzyżowania zaprojektowano w sposób zachowujący istniejącą geometrię. Na łukach zastosowane mają być przechyłki w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego odwodnienia nawierzchni. W ramach inwestycji przewidziano przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę sieci wodociągowej, przebudowę sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej oraz budowę nowego oświetlenia ulicznego z latarniami typu LED.
– Realizacja inwestycji przyczyni się także do rozwiązania problemu zalewania jezdni pod wiaduktem w Chebziu. Podczas dużych nawałnic zdarzało się, że droga w tym miejscu była nieprzejezdna. Przebudowa kanalizacji deszczowej i wykonanie odwodnienia pozwoli na wyeliminowanie tego zagrożenia – tłumaczy Jacek Morek wiceprezydent miasta.
Składanie ofert wyznaczono do 19 sierpnia. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza pod kątem ceny (96 proc.) oraz normy emisji spalin samochodów ciężarowych wykorzystywanych do realizacji robót (4 proc.). Szacunkowa wartość zamówienia to 33,1 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.