fot. Tom-Opole, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgFragment zabudowy na ulicy Wrocławskiej
Miasto szykuje się do przebudowy początkowego odcinka ul. Wrocławskiej między ulicami Spychalskiego a Niemodlińską. Zły stan nawierzchni sprawił, że remonty nie są już wystarczające. Na razie miasto Opole potrzebuje opracować projekt. Tymczasem na pozostałym odcinku ul. Wrocławskiej prowadzona jest właśnie naprawa nawierzchni.
Ulica Wrocławska w Opolu to jedna z głównych tras w mieście. Niestety, stan jej nawierzchni pozostawia wiele do życzenia. W połowie czerwca rozpoczął się remont na 1,8-kilometrowym odcinku tej ulicy – pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Niemodlińską i Partyzancką. Wymiana nawierzchni jest konieczna między innymi ze względu na jej stan po zimie. Dodatkowo drogowcy wymienią i skorygują krawężniki, dokonają też korekty łuku na skrzyżowaniu z ulicami Partyzancką i Domańskiego. Szacowany czas remontu to około trzy miesiące.
W gorszym stanie technicznym jest natomiast początkowy odcinek ul. Wrocławskiej. Ten fragment będzie wymagał większej przebudowy. Właśnie dla odcinka od skrzyżowania z ulicą Nysy Łużyckiej do ul. Niemodlińskiej miasto, a dokładanie Miejski Zarząd Dróg w Opolu, poszukuje projektanta dla opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Wykonawca będzie musiał pozyskać także decyzję o pozwoleniu na budowę.
Zamawiający na zadanie opracowania dokumentacji przygotował 170 tys. zł. Do przetargu zgłosiła się wyłącznie jedna firma, która złożyła ofertę na 232,5 tys. zł. Wybór firmy projektowej poprzedzi analiza takich parametrów jak cena (60 proc.), doświadczenie personelu wykonawcy (30 proc.) oraz okres gwarancji i rękojmi (10 proc.). Na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wyznaczono 9 miesięcy.
Projekt dotyczyć będzie fragmentu trasy o długości 230 metrów. Ulica w tym miejscu ma mieć klasę L. Zamawiający oczekuje, że firma zaprojektuje poszerzenie jezdni w celu przedłużenia istniejących pasów ruchu. Dodatkowo wymieniona ma zostać nawierzchnia na skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej, Księdza Piotra Ściegiennego i Piotra Niedurnego. Zaplanowano zmianę lokalizacji przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Polskiego Czerwonego Krzyża. Zaprojektowana ma zostać ponadto ścieżka rowerowa oraz chodnik dla pieszych. Firma projektowa ma także przedstawić rozwiązanie umożliwiające w przyszłości połączenie infrastruktury rowerowej pomiędzy skrzyżowaniem ul. Nysy Łużyckiej z ul. Wrocławską a Mostem Piastowskim.
Zamawiający chce również, aby zachowany został istniejący szpaler drzew po stronie parku. Projekt ma dotyczyć ponadto przebudowy zjazdów, oświetlenia ulicznego, przebudowy sieci kanalizacji deszczowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.