Partnerzy serwisu:
Miasto

Olsztyn z ofertami na projekt przebudowy Al. Piłsudskiego

Dalej Wstecz
Partner działu

Balzola Polska

Data publikacji:
28-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

MIASTO
Olsztyn z ofertami na projekt przebudowy Al. Piłsudskiego
fot. Janusz Jakubowski, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Olsztyn planuje dalszą przebudowę Al. Piłsudskiego. W znacznej mierze ta główna miejska arteria została zmodernizowana podczas budowy linii tramwajowej. Teraz miasto chce zaprojektować roboty na dalszym fragmencie od ul. Wyszyńskiego do ul. Rejewskiego. To końcowy odcinek ulicy, która prowadzi dalej już nad południową obwodnicą Olsztyna i dalej na Klebarka Małego.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie prowadzi przetarg na znalezienie firmy, która opracuje dokumentację projektową dla przebudowy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Chodzi o odcinek od skrzyżowania ul. Wyszyńskiego z ul. Leonharda do ul. Rejewskiego. To końcowy odcinek Alei Piłsudskiego, który nie przeszedł jeszcze przebudowy, tuż na wylocie z miasta. Pozostała część ulicy zmodernizowano wraz z budową linii tramwajowej łączącej Pieczewo z centrum.

Drogowcy przygotowali na zadanie 626,2 tys. zł brutto. Wyłącznie jedna z czterech złożonych ofert zmieściła się w budżecie. Najtaniej prace projektowe wyceniła firma MG BC z Olsztyna na kwotę 571 tys. zł. Druga z kolei oferta to już 788 tys. zł. Pozostałe dwie przekroczyły pułap jednego miliona zł. Najwięcej za sporządzenie projektu chce firma Arkas-Projekt, bo 1,18 mln zł. Jedynym kryterium wyboru projektanta jest cena. Na sporządzenie dokumentacji wyznaczono łącznie 17 miesięcy.

Realizacja zamówienia będzie odbywała się w ramach dwóch etapów. W pierwszym sporządzona zostanie aktualizacja mapy do celów projektowych, a także aktualizacja koncepcji projektowej przebudowy ulic. Drugi etap będzie polegał na opracowaniu projektu budowlanego wraz z niezbędnymi ekspertyzami, uzgodnieniami, zezwoleniami oraz na opracowaniu projektu wykonawczego. Wykonawca pozyska także decyzje administracyjne zezwalające na realizację robót budowlanych. Powstanie także kosztorys inwestorski.

Projektowanie obejmie dokładnie fragment Al.. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego z ul. Leonharda (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Rejewskiego (z przebudową skrzyżowania) oraz fragment ul. Augustowskiej - łącznik od al. Piłsudskiego do skrzyżowania Augustowska/Opolska (z przebudową skrzyżowania).

Projektanci będą musieli uwzględnić w projekcie wzmocnienie podłoża, usunięcie drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, budowę nowej nawierzchni o jednym lub dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Wskazana została także przebudowa trzech skrzyżowań. Zaplanowano skrzyżowanie o ruchu okrężnym na łączniku od al. Piłsudskiego do skrzyżowania Augustowska/Opolska. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym zaplanowano także na ul. Augustowskiej. Takie samo rozwiązanie planuje się również na skrzyżowaniu z ul. Rejewskiego. Projekt ma uwzględniać ponadto budowę obustronnych chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych, budowę zatok postojowych dla samochodów osobowych, budowę przystanków, przebudowę oświetlenia czy wykonanie nasadzeń nowej zieleni.

Wskazano parametry projektowe dla nowej nawierzchni Al. Piłsudskiego, która ma spełniać wytyczne dla drogi klasy Z. Prędkość projektową określono na 50 km/h, zaś nośność na 115 kN/oś. Projektanci przeanalizują najbardziej optymalny układ pasów – po jednym lub po dwa w każdą stronę. Pasy ruchu mają mieć 3,5 metra szerokości. Zaprojektowany ma zostać również pas dzielący o minimalnej szerokości 2 metrów. Wskazano także podstawowe parametry dla chodników i ścieżek rowerowych, które odpowiednio mają zostać zaprojektowany z szerokością 2 metrów i 2,5 metra.

Rozwiązania dla ul. Augustowskiej mają uwzględniać prędkość projektową 30 km/h. Nośność pozostanie taka sama i wyniesie 115 kN/oś. Ze względu na mniejszą klasę drogową, pozostanie przekrój po jednym pasie w jedną stronę, zaś pasy będą miały szerokość 2,75 metra.
Partner działu

Balzola Polska

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn planuje przebudowę Al. Piłsudskiego

Miasto

Olsztyn planuje przebudowę Al. Piłsudskiego

Przemysław Farsewicz 18 kwietnia 2025

W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej

Miasto

W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej

Przemysław Farsewicz 06 listopada 2024

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Drogi i autostrady

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Przemysław Farsewicz 07 października 2024

Łódź: Przebudowa ul. Legionów od kuchni. Balzola dzieli się swoją historią

Biznes i przemysł

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Miasto

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Zobacz również:

Olsztyn planuje przebudowę Al. Piłsudskiego

Miasto

Olsztyn planuje przebudowę Al. Piłsudskiego

Przemysław Farsewicz 18 kwietnia 2025

W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej

Miasto

W Lublinie niebawem ma ruszyć przebudowa al. Unii Lubelskiej

Przemysław Farsewicz 06 listopada 2024

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Drogi i autostrady

Rybnik z ofertami przebudowy ul. Raciborskiej

Przemysław Farsewicz 07 października 2024

Łódź: Przebudowa ul. Legionów od kuchni. Balzola dzieli się swoją historią

Biznes i przemysł

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Miasto

Ruda Śląska bliżej przebudowy trzech miejskich ulic

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5