fot. Lech_Darski, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Przebudowana w dużej części Al. Piłsudskiego przy okazji linii tramwajowej, doczeka się przebudowy na jej dalszym odcinku. Olsztyn chce zlecić zaprojektowanie robót na fragmencie od ul. Wyszyńskiego do ul. Rejewskiego. To końcowy odcinek ulicy, która prowadzi dalej już nad południową obwodnicą Olsztyna i dalej na Klebarka Małego.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie rozpisał przetarg na znalezienie firmy, która opracuje dokumentację projektową dla przebudowy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Chodzi o odcinek od skrzyżowania ul. Wyszyńskiego z ul. Leonharda do ul. Rejewskiego. To końcowy odcinek Alei Piłsudskiego, który nie przeszedł jeszcze przebudowy, tuż na wylocie z miasta. Pozostała część ulicy zmodernizowano wraz z budową linii tramwajowej łączącej Pieczewo z centrum.
Realizacja zamówienia będzie odbywała się w ramach dwóch etapów. W pierwszym sporządzona zostanie aktualizacja mapy do celów projektowych, a także aktualizacja koncepcji projektowej przebudowy ulic. Drugi etap będzie polegał na opracowaniu projektu budowlanego wraz z niezbędnymi ekspertyzami, uzgodnieniami, zezwoleniami oraz na opracowaniu projektu wykonawczego. Wykonawca pozyska także decyzje administracyjne zezwalające na realizację robót budowlanych. Powstanie także kosztorys inwestorski.
Projektowanie obejmie dokładnie fragment Al.. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego z ul. Leonharda (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Rejewskiego (z przebudową skrzyżowania) oraz fragment ul. Augustowskiej - łącznik od al. Piłsudskiego do skrzyżowania Augustowska/Opolska (z przebudową skrzyżowania).
Projektanci będą musieli uwzględnić w projekcie wzmocnienie podłoża, usunięcie drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, budowę nowej nawierzchni o jednym lub dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Wskazana została także przebudowa trzech skrzyżowań. Zaplanowano skrzyżowanie o ruchu okrężnym na łączniku od al. Piłsudskiego do skrzyżowania Augustowska/Opolska. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym zaplanowano także na ul. Augustowskiej. Takie samo rozwiązanie planuje się również na skrzyżowaniu z ul. Rejewskiego. Projekt ma uwzględniać ponadto budowę obustronnych chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych, budowę zatok postojowych dla samochodów osobowych, budowę przystanków, przebudowę oświetlenia czy wykonanie nasadzeń nowej zieleni.
Wskazano parametry projektowe dla nowej nawierzchni Al. Piłsudskiego, która ma spełniać wytyczne dla drogi klasy Z. Prędkość projektową określono na 50 k/h, zaś nośność na 115 kN/oś. Projektanci przeanalizują najbardziej optymalny układ pasów – po jednym lub po dwa w każdą stronę. Pasy ruchu mają mieć 3,5 metra szerokości. Zaprojektowany ma zostać również pas dzielący o minimalnej szerokości 2 metrów. Wskazano także podstawowe parametry dla chodników i ścieżek rowerowych, które odpowiednio mają zostać zaprojektowany z szerokością 2 metrów i 2,5 metra.
Rozwiązania dla ul. Augustowskiej mają uwzględniać prędkość projektową 30 km/h. Nośność pozostanie taka sama i wyniesie 115 kN/oś. Ze względu na mniejszą klasę drogową, pozostanie przekrój po jednym pasie w jedną stronę, zaś pasy będą miały szerokość 2,75 metra.
Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 24 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru projektanta jest cena. Na sporządzenie dokumentacji wyznaczono łącznie 17 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.