Partnerzy serwisu:
Miasto

Dziesięciu chętnych na przebudowę drogi w Lublinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

MIASTO
Dziesięciu chętnych na przebudowę drogi w Lublinie
Mapa - dokumentacja przetargowa
Lublin przymierza się do rozbudowy al. Unii Lubelskiej nieopodal starego miasta. Powstaną przede wszystkim nowe mosty, asfalt i buspasy. Miasto nie może narzekać na brak zainteresowania, gdyż do przetargu zgłosiło się dziesięciu wykonawców.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi przetarg na znalezienie wykonawcy rozbudowy al. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Lubelskiego Lipca '80 do wysokości zjazdu na teren galerii „VIVO! Lublin”. To około 850-metrów trasy. Zadanie przewiduje ponadto rozbiórkę i budowę od nowa obiektów mostowych na rzece Bystrzycy.

Na zadanie przygotowano 90 mln zł, a do przetargu zgłosiło się dziesięciu wykonawców. Wszyscy zmieścili się w budżecie. Najtaniej prace wyceniło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów na kwotę 65,2 mln zł, a kolejno swoje oferty pod względem ceny złożyli Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-Podbeskidzie" (67,5 mln zł), Primost Południe (67,6 mln zł), Strabag (68,1 mln zł), Balzola (71 mln zł), Wod-Bud (73,5 mln zł), Duna Polska (74,5 mln zł), Trakcja (77,3 mln zł), Mostostal Warszawa (78,7 mln zł). Najdroższą ofertę złożył Antex na kwotę 81 mln zł. O udzieleniu zamówienia będzie decydować cena ofertowa (60 proc.) oraz gwarancja udzielona przez wykonawcę na całość przedmiotu zamówienia, przy czym minimalny okres gwarancji wynosić ma 36 miesięcy (40 proc.). Wszyscy oferenci zaoferowali 60 miesięcy gwarancji na prace, co oznacza, że wyłącznie cena zdecyduje o wygranej.

Obecnie aleja posiada dwie jezdnie po 3 pasy ruchu o szerokości 10.5 m w każdą stronę z dodatkowymi pasami ruchu do skrętu na wlotach skrzyżowań. Jezdnie rozdzielone są pasem zieleni o szerokości ok. 10 m. Wzdłuż ulicy po stronie lewej (zachodniej), za pasem zieleni przebiega dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem. Po stronie prawej (wschodniej) przebiega zaś sam chodnik. Projekt zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed targowiskiem). Droga należy do kategorii dróg wojewódzkich i posiadać będzie parametry klasy funkcjonalno-technicznej G. W ramach prac zapewnione zostanie nowe odwodnienie oraz oświetlenie drogi.

Planowana jest kompleksowa rozbudowa al. Unii Lubelskiej w zakresie wzmocnienia istniejących nawierzchni jezdni oraz budowę nowych nawierzchni jezdni dodatkowej wraz z zatokami autobusowymi, zjazdami, chodnikami i ścieżką rowerową. Przekrój zakłada budowę dwóch bitumicznych jezdni o szerokości trzech pasów ruchu po 3 x 3.5 m każda. Skrajny pas ruchu przeznaczony będzie pod wyznaczenie buspasa. . Na wlotach przed skrzyżowaniami zaprojektowano dodatkowe pasy dla relacji skrętnych i wyspy dzielące. Wzdłuż obu jezdni al. Unii Lubelskiej poprowadzone zostaną chodniki z płyt betonowych o szerokości 2 m i dwukierunkowe bitumiczne ścieżki rowerowe o szerokości 2.5 m rozdzielone między sobą i od jezdni pasami zieleni. Przebudowa obejmie także fragment ul. Zamojskiej i polegać będzie na wykonaniu bitumicznej jezdni o szerokości 7 m z obustronnymi chodnikami o szerokości po 2 m.

W projekcie zawarto również rozbiórkę dwóch starych z lat 80. mostów na Bystrzycy – lewego o długości 70 metrów i szerokości 15,78 m oraz prawego o długości 69,8 metra i szerokości 16,66 metra. Obecne obiekty prefabrykowane trójprzęsłowe wykonane z belek prefabrykowanych. Powstać mają nowe konstrukcje żelbetowe – trójprzęsłowe wolnopodparte. Konstrukcję ustroju nośnego będą tworzyły prefabrykowane belki strunobetonowe zespolone żelbetową płytą mostu. Długość notki zachodniej oraz wschodniej wyniesie 85 metrów.

Zmodernizowane zostaną też przystanki przy ul. Stolarskiej i targu. Pojawią się na nich nowe perony, wyświetlacze oraz biletomaty. Dodatkowo wykonawca będzie musiał posadzić ponad 200 nowych drzew.

Na realizację tego skomplikowanego zadania przeznaczono 24 miesiące. Lublin na realizację inwestycji pozyskał środki z programu operacyjnego Polska Wschodnia. Władze Lublina zapewniają, że ruch w czasie prac ma zostać utrzymany.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ile za projekt ostatniego odcinka „przekopu przez Mierzeję”?

Intermodal i logistyka

Ile za projekt ostatniego odcinka „przekopu przez Mierzeję”?

ep. 22 stycznia 2025

Startuje budowa City Point Okęcie

Intermodal i logistyka

Startuje budowa City Point Okęcie

Peakside Capital Advisors 16 stycznia 2025

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Biznes i przemysł

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2025

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Ile za projekt ostatniego odcinka „przekopu przez Mierzeję”?

Intermodal i logistyka

Ile za projekt ostatniego odcinka „przekopu przez Mierzeję”?

ep. 22 stycznia 2025

Startuje budowa City Point Okęcie

Intermodal i logistyka

Startuje budowa City Point Okęcie

Peakside Capital Advisors 16 stycznia 2025

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Biznes i przemysł

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2025

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5