Partner serwisu
Miasto

Gdańsk zaktualizuje koncepcję rozbudowy węzła Szadółki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Gdańsk od wielu lat zamierza rozbudować węzeł Szadółki, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Dokumentację projektową dla tej części trójmiejskiej obwodnicy w ramach drogi S6 opracowano już w 2017 roku. Teraz urzędnicy planują ją zaktualizować o dodatkowe elementy i wytyczne różnych jednostek miejskich i drogowych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca w imieniu i na rzecz Gminy Miasta Gdańsk rozpisała przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.: „Rozbudowa Węzła Szadółki” w ramach zadania pt.: „Dokumentacja dla przyszłych projektów”. Prace mają dotyczyć dokumentu, który projektanci opracowali w 2017 roku.

Zgodnie z przygotowanym już wcześniej projektem, rozbudowa węzła Szadółki miałaby polegać na budowie drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz nowej trasy łączącej drogę z ul. Przywidzką przy której znajduje się duże centrum handlowe. Rozbudowa drogi ekspresowej objęłaby odcinek o łącznej długości ok. 3,55 km. Prace polegałyby na poszerzeniu jezdni, wzmocnieniu konstrukcji jezdni, korekcie łuków i spadków jezdni, przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi, przebudowie obiektów inżynieryjnych, zjazdów, zatok autobusowych i chodników.

Jak zaznaczono w pierwotnym opracowaniu, węzeł Szadółki w obecnym kształcie nie spełnia zgodnie z prawem warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Łącznice zjazdowe i wjazdowe na obwodnicę trójmiejską to łącznice jednokierunkowe, jednopasowe o szerokości jezdni 5,5 – 6,0 m. Wyjazdy z jezdni głównych (na obu kierunkach) posiadają równoległe pasy wyłączenia o nienormatywnych parametrach. Również wjazdy na jezdnie główne posiadają równoległe pasy włączenia także o nienormatywnych parametrach. Wskazano również, że łącznice zjazdowe i wjazdowe tworzą z ul. Jabłoniową skrzyżowania zwykłe, które nie są wyposażone w dodatkowe pasy dla relacji skrętnych. Brakuje także sygnalizacji świetlnej. Celem jest zatem rozbudowa trasy S6 wraz z drogami zbierająco-rozprowadzającymi oraz łącznicami, ul. Jabłoniową, ul. Stężycką, ul. Lubowicką, a także skrzyżowanie z ul. Przywidzką. Prace mają objąć skrzyżowania i zjazdy na całym odcinku inwestycji. Do tego zaplanowano budowę systemu odwodnienia, zbiorników retencyjnych, oświetlenia.

Na czym więc ma polegać aktualizacja projektu? Nowy projektant ma uwzględnić wytyczne w zakresie ul. Lubowidzkiej. Ma to być droga o klasie L, jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Zaplanowano prędkość projektową 40 km/h. Szerokość pasa ruchu określono na 3 metry. Zgodnie z zaleceniami od Wydziału Projektów Inwestycyjnych Urzędu Miasta zaznaczono potrzebę zaprojektowania dróg dojazdowych z podziałem na jezdnię i chodniki oddzielone pasami zieleni i nasadzeniami drzew w formie szpalerów. Rozwiązania w branży drogowej powinny także uwzględniać funkcjonowanie w tym rejonie komunikacji zbiorowej, co oznacza, że szerokość jezdni musi wynosić minimum 6 metrów, a łuki muszą zostać poszerzone, zaś projektowane przystanki wyposażone w wyprofilowane krawężniki peronowe tzw. Kasselskie. Zamawiający zapowiada także, że rozwiązania w dokumentacji muszą być skoordynowane i dowiązane do projektu budowy ulicy Nowej Jabłoniowej. Przy aktualizacji dokumentacji projektant powinien także uwzględnić możliwość lokalizacji w przyszłości sieci sanitarnych i wodociągowych na powiązanych z węzłem Szadółki odcinkach ulic objętych opracowaniem w tym w szczególności ul. Stężyckiej.

Składanie ofert wyznaczono do 24 października. Wybór projektanta, który zaktualizuje dokumentację do nowych wytycznych poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu rękojmi (40 proc.). Termin realizacji określono na 17 miesięcy. Sprawowanie nadzoru autorskiego ma natomiast trwać do maksymalnie 4 lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powiat krakowski przebudował kolejną drogę

Drogi i autostrady

Powiat krakowski przebudował kolejną drogę

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 25 września 2023

Podlaskie. Wiemy, kiedy zakończy się rozbudowa odcinka DK 65

Drogi i autostrady

Wiadomo kto zaprojektuje ważną obwodnicę pod Krakowem

Drogi i autostrady

Bydgoszcz robi przymiarki do rozbudowy ul. Nakielskiej

Drogi i autostrady

Bydgoszcz robi przymiarki do rozbudowy ul. Nakielskiej

Przemysław Farsewicz 14 września 2023

Zobacz również:

Powiat krakowski przebudował kolejną drogę

Drogi i autostrady

Powiat krakowski przebudował kolejną drogę

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 25 września 2023

Podlaskie. Wiemy, kiedy zakończy się rozbudowa odcinka DK 65

Drogi i autostrady

Wiadomo kto zaprojektuje ważną obwodnicę pod Krakowem

Drogi i autostrady

Bydgoszcz robi przymiarki do rozbudowy ul. Nakielskiej

Drogi i autostrady

Bydgoszcz robi przymiarki do rozbudowy ul. Nakielskiej

Przemysław Farsewicz 14 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5