Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Włochy: Wysadzono pozostałości mostu w Genui

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Dziś, 28 czerwca, we włoskiej miejscowości Genua wysadzono dwa pozostałe filary mostu, który w sierpniu 2018 roku zawalił się w czasie szczytu komunikacyjnego. W katastrofie zginęły 43 osoby.

Wysadzonych zostało 20 tys. m3 materiałów budowlanych. To spowodowało duże stężenie pyłów w powietrzy w okolicy. Może być to szczególnie uciążliwe z uwagi na panujące wysokie temperatury. Z tego powody, w ramach przygotowań, z terenów znajdujących się w pobliżu konstrukcji ewakuowano niemal 3,5 tys. osób, które mieszkają w odległości ok. 300-400 metrów od niej.

Nowy most ma być gotowy w 2020 roku. Zrealizuje go konsorcjum, którego liderem jest firm Salini Impregilo, a koszty mają sięgnąć ok. 200 mln euro. Jak pisaliśmy we wrześniu ubiegłego do jego zaprojektowania zgłosił się pochodzący z Genui słynny architekt Renzo Piano. Włoch zadeklarował, że zrobi to charytatywnie (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Katastrofa w Genui

Wiadukt w Genui zawalił się podczas burzy 14 sierpnia br. w godzinach szczytu, kiedy był bardzo mocno obciążony. W momencie katastrofy na obiekcie znajdowało się ok. 30 samochodów. Sam obiekt znajdował się w ciągu autostrady A10 i powstał w latach sześćdziesiątych XX wieku. Zaprojektował go Riccardo Morandi. Miał on ponad 1 km długości i przechodził nad potokiem Polcevera między dzielnicami Sampierdarena i Cornigliano. Część, która uległa zawaleniu ma ok. 100 m.

Powodem zawalenia się obiektu najprawdopodobniej był zły stan techniczny, ale mogła być to również sama jego konstrukcja. Na świecie w niewielu miejscach budowano wiadukty w taki sposób. Dodatkowo, jak podaje „Independent” – o ryzyku związanym z nadmierną korozją mówił już ok. 40 lat temu projektant obiektu.

W 2016 roku wiadukt był odnawiany. Za jego utrzymanie odpowiadała firma z Mediolanu, która po katastrofie zapewniała, że infrastruktura była odpowiednio konserwowana i doglądana. Włoska prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie, a całe wydarzenie wywołało globalne dyskusje na temat stanu obiektów mostowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5