W Las Vegas w Stanach Zjednoczonych powstaje Vegas Loop, czyli wielki tunel budowany przez firmę The Boring Company. Należy ona do Elona Muska, czyli właściciela firmy Tesla. Pierwszy odcinek tunelu jest już zakończony, ale jest nieczynny z powodu pandemii. Dołączy do niego pętla tunelowa o długości około 7,4 km. Przejeżdżać nią będą autonomiczne modele Tesli. Rada miasta właśnie zdecydowała o wydaniu pozwolenia na budowę pętli.
Gigantyczny projekt Elona Muska docelowo będzie dwu tunelowym przejazdem między Centrum Konferencyjnym a słynnym bulwarem Las Vegas Strip. Pasażerowie będą w nim transportowani przez autonomiczne samochody Tesli, które będą przemieszczać się obok autobusów, taksówek i monoraila. Szacuje się, że koszt przedsięwzięcia to około 35 do 55 mln dolarów.
Mapa: The Boring Company
Rada miejska Los Angeles jednogłośnie opowiedziała się za wydaniem specjalnego pozwolenia na budowę, użytkowanie i rozszerzenie systemu transportowego tunelu Vegas Loop. Chodzi o podziemną pętlę o długości 7,4 km, w której auta będą poruszały się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Na razie nie podano szczegółów dotyczących rozpoczęcia czy kosztów budowy samej pętli. Jak podaje w komunikacie Steve Davies, prezes firmy The Boring Company, do budowy nie zostaną użyte środki publiczne. Trasa została zaprojektowana pod terenami turystycznymi, inwestorami będą firma oraz właściciele okolicznych nieruchomości.
Obecnie przedsięwzięcie czeka na wydanie decyzji środowiskowej. Obecnie pierwszy etap inwestycji jest już ukończony. Jak podał portal entrepreneur.com, kilka dni temu Elon Musk odwiedził gotową część tunelu, czyli dwie nitki o długości 1,3 km pod Centrum Kongresowym. Na razie nie są one oddane do użytku ze względu na stan pandemii.
Tunel umożliwi podróżowanie podziemiami Las Vegas 4400 pasażerom na godzinę. Wybudowany już odcinek trasy zostanie rozciągnięty, aby możliwa była komunikacja z Centrum Kongresowego z hotelami Encore i Resort World.
Przejazdy tunelem miałyby być realizowane standardowymi modelami Tesli S, 3 i X oraz modyfikowanym modelem 3 chassis dla 16 pasażerów (miejsca siedzące i stojące). Prędkość ma wynosić 250 km/godz.
Jeśli dalekosiężne plany się powiodą, podziemna trasa ma znacznie się rozrosnąć i połączyć centrum miasta z lotniskiem. Wówczas taki przejazd z serca Las Vegas do portu lotniczego McCarran trwałby około 7 minut. Obecnie taka podróż samochodem zajmuje około godziny.