Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Tesla będzie produkować ładowarki w Chinach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Reuters/Tesla/Twitter

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Tesla będzie produkować ładowarki w Chinach
fot. Pixabay
Amerykański gigant na gruncie elektomobilności planuje budowę wartej 6,4 mln dolarów fabryki ładowarek do samochodów elektrycznych w Szanghaju. W Państwie Środka znajduje się już zakład produkcyjny Tesli – Tesla Giga Shanghai (Gigafactory 3). Nowa fabryka ma stanąć w jego pobliżu.

Jak podaje agencja prasowa Reuters, nowa fabryka Tesli ulokowana w Szanghaju ma działać już w lutym 2021 r. Będzie w stanie wyprodukować 10 tys. ładowarek rocznie. Aktualnie ładowarki Tesli montowane na stacjach ładowania i na parkingach, importowane są w całości ze Stanów Zjednoczonych.

Otwarcie kolejnego zakładu produkcyjnego w Chinach zyskuje na znaczeniu ze względu na wojnę handlową między Chinami i USA. Nieznana jest jeszcze cena ładowarek mających powstawać w Szanghaju, ale wiadomym jest, że Model 3 Tesli wyjeżdżający z lokalnej fabryki jest znacznie tańszy od tego sprowadzonego ze Stanów Zjednoczonych, ze względu na brak cła importowego.

Choć termin do lutego przyszłego roku może wydawać się krótkim okresem na zbudowanie fabryki ładowarek, poprzednie dokonania Tesli pozwalają przypuszczać, że będzie to wystarczający czas na postawienie fabryki produkującej ładowarki. Istniejąca fabryka całych pojazdów, Tesla Gigafactory Shanghai, stanęła w rekordowym czasie, tj. w niespełna rok. Od rozpoczęcia jej budowy do dostawy pierwszych samochodów minęło dokładnie 357 dni. Docelowo w Gigafactory ma mieć zdolność produkcyjną ok. 250 tys. sztuk Modelu 3 rocznie. W ciągu 2-3 lat ma zostać uruchomiona osobna linia dla Tesla Model Y. Wtedy produkcja ma sięgnąć nawet 500 tys. sztuk pojazdów rocznie.



Warto dodać, że Gigafactory jest pierwszą fabryką w Chinach, której właścicielem jest w całości zagraniczna firma. Do tej pory wymagane było, aby obce firmy wchodziły w spółki z chińskimi partnerami. Tesli jednak udało się wynegocjować inne warunki.

W październiku 2020 r. koncern Tesli wystosował komunikat, w którym poinformował, że produkowane w Szanghaju elektryczne sedany Tesla Model 3 będą sprowadzane do Europy od października. Trafią do 10 krajów, w tym do Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii i Portugalii.



Na znacznie bliższym gruncie, bo w miejscowości Grünheide pod Berlinem, również powstaje fabryka tego amerykańskiego producenta elektrycznych samochodów. Gigafactory 4 budowana jest już od ponad roku. Prezes Tesli Elon Musk zapowiedział już, że w przyszłym roku w tej fabryce będą powstawać Modele Y z nową konstrukcją i nowym rodzajem baterii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5