Ponad 35 mln zł kosztowała budowa mostu, który skomunikował Ostrów Brdowski i Gryfię z lądem. Nowa przeprawa otrzymała jedno z największych dofinansowań z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, a było to 30 mln zł.
Prace budowlane były realizowane od marca 2014 roku, natomiast umowę o unijne wsparcie podpisano pod koniec września 2013 roku. Nowa przeprawa zapewnia optymalne skomunikowanie Ostrowa Brdowskiego i Gryfii z lądem, wcześniej połączenia na wyspie były realizowane przez promy. Most prowadzi do terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park.
Nowy most to 3-przęsłowy obiekt o długości ponad 197 m. Rozpiętość przęseł w osiach podparcia wynosi 65 m. Na moście powstały trasy dojazdowe od strony zachodniej, łączącej obiekt z ulicą Ludowa, a od strony wschodniej z układem komunikacyjnym na Ostrowie Brdowskim.
Wyświetl większą mapę
Po północnej stronie drogi zaprojektowano parking o powierzchni około 0,5ha z miejscami postojowymi na blisko 200 samochodów osobowych. Wybudowano tez chodniki i nowoczesne oświetlenie.
Dzięki realizacji tego zadania uda się zwiększyć zatrudnienie w Gryfia Biznes Park i stworzyć w ciągu dwóch lat pośrednio 500 nowych miejsc pracy. Szacuje się, że na Ostrowie Brdowskim i Gryfii w najbliższych latach wartość inwestycji przekroczy 300 mln zł.
Podczas otwarcia marszałek Olgierd Geblewicz przypomniał, że początkowo plany dotyczyły skomunikowania tylko terenów użytkowanych przez BMO, a dopiero wraz z postępem prac uznano, że most powinien służyć też Stoczni Remontowej Gryfia i pozostałym terenom inwestycyjnym.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.