Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Rozpoczął się remont starego mostu w Cigacicach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GL/GW

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Rozpoczął się remont starego mostu w Cigacicach
fot. Wikimedia Commons, CC BY 3.0, MOs810
Prawie stuletni most w miejscowości Cigacice w województwie lubuskim zostanie wyremontowany. Praca rozpoczęły się w ubiegłym tygodniu, a wykonawcą jest konsorcjum firm PBW Inżynieria i Probudowa. Podczas przebudowy most zostanie zamknięty, a ruch pojazdów skierowany na przeprawę znajdującą się w ciągu drogi ekspresowej S3.

Remont starego mostu w Cigacicach to wyczekiwana inwestycja. Most powstał w 1925 roku, w 1945 roku doszło do zniszczenia jednego z przęseł. Wyremontowano go w latach 50.

W ostatnich miesiącach mieszkańcy powiatu bardzo zabiegali o tę przebudowę. Przejście było przez nich blokowane kilka razy w ramach protestu mającego zmobilizować władze do działania w sprawie renowacji obiektu. Most znajduje się obecnie w bardzo złym stanie – w ubiegłym roku nie mogły nim już przejeżdżać pojazdy ważące więcej niż 3,5 tony.

30 sierpnia 2019 roku udało się uzyskać dofinansowanie remontu mostu w Cigacicach od premiera Mateusza Morawieckiego. Dotacja miała pokryć 80 proc. kosztów, czyli ok. 12 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych. Pierwotny kosztorys zakładał 15 mln, tymczasem zwycięska oferta złożona przez wykonawcę opiewa na ok. 12 mln.

Umowę z konsorcjum firm PBW Inżynieria i Probudowa z Wrocławia podpisano w lutym 2020 roku. Jak mówił Gazecie Lubuskiej Jacek Garbacz, przedstawiciel konsorcjum, firmy wykorzystają cały swój potencjał projektowy i wykonawczy, aby zakończyć budowę jak najszybciej. Wykonawca zapewnił, że ma świadomość cenności zabytku i będzie bardzo ostrożny podczas budowy. Remont ma potrwać do końca 2021 roku. Do tego czasu przeprawa będzie zamknięta, a mieszkańcy Cigacic będą musieli korzystać z mostu na Odrze w ciągu drogi S3.

W zakres prac wejdą roboty drogowo-mostowe, w tym roboty przygotowawcze, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, elementy ulic, fundamentowanie − zbrojenie, beton, konstrukcje stalowe, izolacje, odwodnienie, łożyska, dylatacje, elementy zabezpieczające, roboty rozbiórkowe, organizacja ruchu, budowa sieci zasilania oświetlenia mostu drogowego. Zostanie wymieniona konstrukcja nawierzchni, ale wygląd mostu nie zostanie zmieniony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5