Rozpoczęły się roboty budowlane w ramach modernizacji fragmentu linii kolejowej nr 25 na terenie województwa świętokrzyskiego (powiat ostrowiecki, powiat sandomierski) i województwa podkarpackiego (powiat tarnobrzeski). Prace są realizowane przez konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras SA, które zostało wybrane przez PKP Polskie Linie Kolejowe do wykonania dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych. Całkowity koszt inwestycji opiewa na kwotę 144,5 mln PLN brutto i jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
‒ dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia,
‒ robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, ‒ przeprowadzenie oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy).
Zakres rzeczowy obejmuje:
‒ w ramach przebudowy stacji Dwikozy (stanowi Zakres Podstawowy Umowy): przebudowa układu torowego stacji wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, rozbiórkę i budowę mostu nad rz. Opatówka, rozbiórkę i budowę peronu, rozbiórkę nastawni dysponującej i wykonawczej i budowę nowej nastawni wykonawczej oraz przebudowę przejazdów drogowo-kolejowych, urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej, urządzeń łączności,
‒ w ramach robót na szlaku Bodzechów – Ożarów Cementowania (stanowi zakres Opcji nr 1): rozbiórka i budowa mostu nad rz. Ćmielówka, rozbiórka i budowa dwóch przepustów, bieżąca konserwacja jednego przepustu, kompleksowa wymiana nawierzchni w obu torach na długości ok. 1 km wraz ze wzmocnieniem podtorza i przebudową sieci trakcyjnej,
‒ w ramach robót na szlaku Zalesie Gorzyckie–Sandomierz (stanowi zakres Opcji nr 2): rozbiórka i budowa mostu nad rz. Trześniówka, kompleksowa wymiana nawierzchni toru na długości ok. 1 km wraz z przebudową sieci trakcyjnej.
Na chwilę obecną realizowane są roboty rozbiórkowe na stacji Dwikozy.
Modernizacja linii kolejowej nr 25 jest ważnym krokiem w rozwoju infrastruktury kolejowej w regionie. Dzięki zakończeniu prac modernizacyjnych, mieszkańcy i podróżujący będą mieli możliwość skorzystania z nowoczesnego i wydajnego systemu transportu kolejowego, co przyniesie korzyści w postaci zwiększonej mobilności oraz podniesienia atrakcyjności tej części Polski. Linia kolejowa zostanie zabezpieczona od wpływu zagrożenia powodziowego z uwagi na dostosowanie przebudowywanych obiektów inżynieryjnych do aktualnych map zagrożenia powodziowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.