Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Rodzinne auto elektryczne z dopłatą. Co wybrać?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNpiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Rodzinne auto elektryczne z dopłatą. Co wybrać?
fot. Pixabay
Co piąta osoba wnioskująca o dotację do zakupu auta elektrycznego ma Kartę Dużej Rodziny. Dzięki zmianie progów cenowych, i rosnącej ofercie modelowej, kupujący mają już do wyboru także rodzinne samochody elektryczne ze sporym zasięgiem. Na które warto zwrócić uwagę?

Od lipca wnioski o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego mogą składać osoby fizyczne, które kupiły elektryka za gotówkę lub na kredyt. Co do zasady auto nie może kosztować więcej niż 225 tys. zł brutto, a wsparcie wynosi 18750 zł. Natomiast posiadacze Karty Dużej Rodziny (mający przynajmniej trójkę dzieci na utrzymaniu) mogą kupić elektryka w dowolnej cenie i odebrać 27000 zł dopłaty.

Widać, że zainteresowanie wielodzietnych klientów jest spore, bo chociaż w Polsce kartę ma tylko milion rodzin, to legitymuje się nią co piąta osoba zgłaszająca wniosek o dofinansowanie do NFOŚiGW – wynika z danych przekazanych przez Fundusz portalowi WysokieNapiecie.pl. Przyjrzeliśmy się więc modelom elektryków, które mogą zwrócić uwagę dużych rodzin.

Kombivan w rozsądnej cenie

Rozsądną propozycją dla rodziny 2+3 (a nawet większej) będzie jeden z elektrycznych kombivanów koncernu Stellantis, bazujących na tej samej platformie: Citroën ë-Berlingo, Peugeot e-Rifter lub Opel Combo-e. Oferują (za niewielką dopłatą) trzy osobne fotele z mocowaniami Isofix z tyłu i – w dłuższej wersji (4,75 m) – dwa dodatkowe fotele lub aż 1900 litrów przestrzeni bagażowej, którą możemy powiększyć do blisko 3 m sześc. Wszystkie zostały wyposażone w ten sam silnik o mocy 100 kW i baterię o pojemności netto 45 kWh. Zasięg nie imponuje, bo na drodze ekspresowej będziemy musieli szukać ładowarki co 200 km, a na autostradzie jeszcze częściej, ale przynajmniej w miarę szybko uzupełnimy elektrony, bo auta oferują ładowanie z mocą 100 kW.


Najtańszego z nich, ë-Berlingo, kupimy w krótszej wersji za 137 tys. zł. Za wersję XL trzeba zapłacić 148,6 tys. zł. Po odjęciu dopłaty wyjdzie blisko 122 tys. zł. Wciąż więcej od porównywalnie wyposażonej wersji z silnikiem Diesla i manualną skrzynią biegów, kosztującej niespełna 103 tys. zł. Jednak różnica w cenie, wysokości 19 tys. zł, nie powali nas już na kolana. Jeżeli natomiast będziemy ładować elektryka głównie z nocnej taryfy w domu, wówczas na samym paliwie, przy 30 tys. km przebiegu rocznie, zaoszczędzimy ponad 10 tys. zł każdego roku. W takiej sytuacji różnica zwróci się w ciągu dwóch lat na samych kosztach jazdy, równocześnie zaoszczędzimy też na tańszych przeglądach i mniejszej utracie wartości.

Aktywne rodziny z nieco większym budżetem do wyboru mają także duże rodzinne SUVy. Jakie auto może kupić duża rodzina? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5