Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Poznań. Jest przetarg na remont mostu Chrobrego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/PIM

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Poznań. Jest przetarg na remont mostu Chrobrego
fot. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na projekt przebudowy mostu Chrobrego. Powstała w latach 60. XX w jest w złym stanie – nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, uszkodzenia korozyjne mogą przyszłości powodować obniżanie nośności obiektu. Na wykonanie projektu wykonawca będzie miał 910 dni od podpisania umowy.

Most Chrobrego w Poznaniu powstał w latach 60. XX w. W 1989 r. przeszedł gruntowny remont. Jak informują Poznańskie inwestycje miejskie, nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, nie ma prawidłowego odwodnienia, widoczne są uszkodzenia spowodowane przez korozję i nieszczelności w dylatacji. Występujące przecieki oraz uszkodzenia korozyjne mogą w krótkim okresie wpłynąć na obniżenie nośności obiektu. W zdecydowanie w gorszym stanie jest most północny.

Stara przeprawa zostanie w związku z tym rozebrana, a w jej miejsce, na podstawie przygotowanego projektu, zbudowana będzie nowa. W ramach rozbudowy mostu Chrobrego w powstaną trzy niezależne konstrukcje przęseł pod każdą z jezdni i torowisko tramwajowe. Wykonawca projektu będzie musiał również zaprojektować most tymczasowy po stronie południowej.

W zakres zadania wchodzi również projekt przebudowy przejścia podziemnego dla pieszych na Ostrowie Tumskim, przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową, oraz rozbudowę ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego (od ul. Chwaliszewo do ul. Zagórze) oraz skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, ul. Panny Marii i ul. Wieżową.

Oferty w przetargu na zaprojektowanie budowy mostu Chrobrego można składać do 3 grudnia 2020 r. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą doświadczenie (30 proc.), jakość (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

W bieżącym roku PIM sfinalizowały przebudowę innej ważnej przeprawy – mostu Lecha. Wykonawcą było konsorcjum spółek MOST z Sopotu oraz KSH ze Śremu. Oferta złożona przez te firmy wyniosła 53 mln złotych. Projekt był współfinansowany ze środków Miasta Poznania i z dotacji Unii Europejskiej.

W wyniku przebudowy powstał most o długości około 236 metrów. Dostosowany został nie tylko do większych obciążeń, ale również wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 metra każdy. Pojawiły się również ścieżka rowerowa o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 metra. Do budowy zostało zużyte około 7 tys. m3 betonu i 2,5 tys. ton stali.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5