Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Poznań. Decyzja GDOŚ nie wstrzymała przebudowy wiaduktu na Kurlandzkiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/PIM

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Poznań. Decyzja GDOŚ nie wstrzymała przebudowy wiaduktu na Kurlandzkiej
fot. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie od miesiąca prowadzą prace związane z przebudową wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej. Obecnie trwa demontaż starego obiektu. Mają też powstać ekrany akustyczne, a co za tym idzie – wycięta zostanie część drzew, na co nie zgadzają się mieszkańcy. W sprawę została zaangażowana policja, napisano skargę do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Decyzja środowiskowa ma być rozpatrzona ponownie, ale jak inwestor zapewnia, że nie oznacza to konieczności przerywania prac.

Przetarg na przebudowę wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej ruszył w kwietniu tego roku. Wcześniej, w lutym 2020 r. odebrano dokumentację projektową. W listopadzie ruszyły prace rozbiórkowe w rejonie wiaduktu. W zakres zadania wchodzi rozbiórka i budowa wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej w Poznaniu i zabezpieczenie ciepłociągu i komory kanalizacji. Potrzebna będzie także budowa ronda Bobrzańska, budowa ronda Wiatraczna, budowa kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z siecią wodociągową, usunięcie kolizji z siecią gazową, budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego, przebudowa kablowych linii energetycznych oraz przebudowa istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej.

Między wiaduktem a otaczającymi go domami będą musiały – decyzją Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – stanąć ekrany akustyczne. Z ich montażem będzie wiązać się wycinka drzew. To przeciwko niej od czerwca protestowali mieszkańcy. Zwracali oni również uwagę na nieuporządkowanie konsultacji poprzedzających inwestycję.

Mieszkańcy napisali również skargę do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która w odpowiedzi uchyliła decyzję RDOŚ odmawiającą wszczęcia nowego postępowania środowiskowego i nakazała ponownie rozpatrzyć sprawę. Proces ten trwa i nowa decyzja nie została wydana, a wykonawca nowego wiaduktu w dalszym ciągu prowadzi prace. Jak podkreśla miasto: ,,fakt, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie (GDOŚ) uchylił postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Poznaniu, odmawiające wznowienia postępowania dotyczącego wydania decyzji środowiskowej, nie oznacza, że należy wstrzymać prace. Decyzja środowiskowa nie została uchylona”.

W ostatnich dniach (25 listopada br.) miasto poinformowało o wizycie na miejsce inwestycji policji, która miała zostać tam wezwana z powodu nielegalnej wycinki drzew. Zgłoszenie okazało się bezzasadne z uwagi na posiadaną przez inwestora ważną decyzję.

– Posiadamy wszelkie niezbędne pozwolenia na realizację robót. Prace prowadzone są na mocy ostatecznej decyzji ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Usuwane są tylko drzewa kolidujące z inwestycją. W zamian nasadzimy nowe drzewa i krzewy. Ze względów bezpieczeństwa nie można wchodzić na plac budowy – wyjaśnia w komunikacie Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Jak dodaje inwestor, dalsze wstrzymywanie robót naraziłoby Miasto na znaczne, opiewające na kilkaset tysięcy złotych miesięcznie, roszczenia finansowe ze strony wykonawcy, który jest gotowy prowadzić prace. Co więcej, zamknięcie wiaduktu i toczące się tam prace wpływają na funkcjonowanie układu komunikacyjnego w tej części Poznania, a przedłużające się prace stanowić będą utrudnienia dla jego mieszkańców. Obecnie wycinane są tylko te drzewa, które kolidują z przyszłym układem drogowym, bez której nie można byłoby przeprowadzić dalszych robót rozbiórkowych i budowy nowego obiektu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5