PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa otworzyła z dniem 29 listopada terminal przeładunkowy w Woli Baranowskiej w województwie podkarpackim. Obiekt będzie służył zarówno przeładunkom kontenerów, jak i towarów sypkich. Inwestycja została zrealizowana ze wsparciem w ramach funduszy europejskich.
Z dniem 29 listopada PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa otworzyła nowy terminal przeładunkowy w powiecie tarnobrzeskim na Podkarpaciu. Celem inwestycji jest zwiększenie przewozów na eksploatowanej przez spółkę szerokotorowej linii kolejowej nr 65, łączącej Sławków w Zagłębiu Dąbrowskim z granicą polsko-ukraińską w Hrubieszowie, w szczególności w zakresie transportu intermodalnego.
– Powstanie terminala przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego województwa podkarpackiego: zwiększa możliwości przewozu ładunków koleją, co wpływa na większą stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw. Tworzymy spójny system transportowy odpowiadający na wyzwania współczesności – mówi cytowany w komunikacie prasowym wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
I kontenery, i towary sypkie
W ramach projektu w rejonie stacji kolejowej Wola Baranowska powstał nowy plac przeładunkowo-składowy o powierzchni blisko 41 tys. m2 wraz z układem torowym, w ramach którego funkcjonują zarówno tory szerokie (1520 mm), jak i normalne (1435 mm). Powstała również droga dojazdowa dla samochodów ciężarowych oraz plac postojowy, a także magazyn wraz z zapleczem technicznym oraz zespół pięciu silosów zbożowych o ponad 4 tys. tonażu każdy.
Ponadto w ramach inwestycji wykonano system taśmociągów przeznaczonych do przeładunku towarów sypkich, nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, system monitoringu wizyjnego oraz sieci telekomunikacyjne, wodociągowe, kanalizacyjne i elektroenergetyczne. Zakupiono także reachstackery i ładowarki towarów masowych.
– Uruchomienie nowego terminala przeładunkowego umożliwi obsługę dłuższych pociągów na stacji Wola Baranowska LHS, zapewni dogodny dojazd samochodów do przeładowywanych towarów, poprawi płynność ruchu pojazdów samochodowych na terenie placu ładunkowego, zwiększy przepustowość stacji kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo składowanych towarów – wskazuje prezes zarządu spółki Zbigniew Tracichleb. Łączna wartość nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na projekt wyniosła 61 mln zł. Wsparcie unijne w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło 16 mln zł, co odpowiada ponad 25% kosztów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.