Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Orlen ma już niemal 400 stacji ładowania elektryków i szykuje zmiany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WyskieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Orlen ma już niemal 400 stacji ładowania elektryków i szykuje zmiany
fot. WysokieNapiecie.pl
Grupa Orlen została największym operatorem stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. W 2022 roku planuje uruchomić kilkadziesiąt kolejnych ładowarek. Zrezygnuje też z rozwiązania, na które od początku narzekali jej klienci i zapowiada kolejne zmiany.

Grupa Orlen, dzięki przejęciu Energi i budowie ładowarek na swoich stacjach benzynowych, stała się największym operatorem stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Koncern ma ich już 391, w tym 121 stacji szybkiego ładowania prądem stałym (DC) i 270 stacji półszybkiego ładowania prądem przemiennym (AC).

Do tego aż 35 nowych stacji czeka jeszcze na obowiązkowy odbiór Urzędu Dozoru Technicznego, a kolejnych 18 stacji na przyłączenie do sieci elektroenergetycznej – wynika z danych przekazanych portalowi WysokieNapiecie.pl przez koncern.

W sumie Orlen ma już o blisko 70 stacji więcej od drugiego największego polskiego operatora – GreenWay’a (ten ma ich 324). Nadal jednak, o blisko 70 stacji, ustępuje mu pod względem liczby szybkich ładowarek (DC) i najprawdopodobniej nie zmieni się to jeszcze w przyszłym roku.

Do końca 2022 roku Orlen chce rozbudować swoją sieć szybkich stacji do 158, natomiast Energa chce uruchomić kolejnych 15 szybkich i 49 półszybkich ładowarek.

Co z ultraszybkimi ładowarkami?

Płocki koncern na razie nie precyzuje jednak swoich planów co do budowy jeszcze szybszych stacji od stawianych obecnie ładowarek zielonogórskiej Ekoenergetyki − o mocach do 100 kW, ale w praktyce umożliwiających ładowanie większości aut z mocą do 80 kW (ze względu na 200 A natężenia i 500 V napięcia, podczas gdy większość aut na rynku jest w stanie przyjąć jedynie 400 V napięcia). − PKN Orlen zakłada również rozwój stacji ładowania o wyższych mocach. W tym celu prowadzimy analizy lokalizacyjne i inwestycyjne – informuje jedynie Cezary Kowalczyk, kierownik zespołu przygotowania projektów energetycznych Orlenu.

Kowalczyk przyznaje jednak, że koncern planuje także budowę hubów ładowania, na których jednocześnie będzie mogło ładować się szybko przynajmniej kilka aut, ale tu także trwają jeszcze analizy inwestycyjne. Takie huby powoli stają się już standardem przy autostradach na Zachodzie Europy, a w Polsce do tej pory powstało ich najwyżej 20-30 z czego zaledwie kilka bezpośrednio przy autostradach lub drogach ekspresowych.

Jakie zmiany czekają kierowców? Co z roamingiem? Skąd energia do ładowania samochodów? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5