Po sześciu miesiącach straż pożarna po raz kolejny musiała gasić ogień na moście Łazienkowskim. Tym razem doszło do zapłonu desek pomostu technologicznego – informuje TVN Warszawa. Wykonawca twierdzi, że pożaru nie było, a zadymienie nie wpłynie na termin zakończenia prac na obiekcie.
Straż pożarna na moście Łazienkowskim
Mateusz Gdowski, rzecznik PORR Polska Infrastructure (wcześniej Bilfinger Infrastructure) informuje, że dym, który pojawił się na moście wynikał z przyjętej technologii. – Stara konstrukcja jest palona otwartym ogniem, tnie się ją i spala. Faktycznie zajęły się deski, było duże zadymienie i zgodne z procedurami byliśmy zobowiązani wezwać straż pożarną. Ale pożaru nie było – zastrzega rzecznik
w rozmowie z TVN Warszawa.
Zdaniem straży pożarnej, pożar się pojawił i nie był kontrolowany, więc podjęto akcję gaśniczą. W akcji wzięło udział 90 strażaków, 22 samochody i cztery łodzie. Po niecałej godzinie pożar i zadymienie zlikwidowano.
Wyświetl większą mapę
Termin niezagrożony
Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie podkreśla, że weekendowy incydent nie wpłynie na termin wykonania obiektu i jego przejezdności. Samochody mają przejechać mostem 31 października.
W zeszłym tygodniu portal „RynekInfrastruktury.pl” informował o postępach prac na moście. – Teraz trwa nasuwanie konstrukcji nowego i starego mostu w stronę Saskiej Kępy. Prace są wykonywane zgodnie z harmonogramem i temperatura powietrza na nie wpływa – mówi Mateusz Gdowski. – Mimo utrudnień jakie serwuje nam pogoda myślę, że nie ma dużych obaw co do terminu. Obiecujemy, że będziemy walczyć. Damy z siebie wszystko, żeby zadanie wykonać na czas –
zapewniał w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik wykonawcy.
Pół roku bez mostu
Mieszkańcy Warszawy muszą radzić sobie bez wyłączonego z ruchu mostu Łazienkowskiego od 14 lutego 2015 roku. Pożar mostu był gaszony przez 12 godzin, a ogień pojawił się wówczas prawdopodobnie najpierw na składowisku drewna pod jednym z filarów, a następnie się rozprzestrzenił.
Do realizacji prac wybrano konsorcjum Bilfinger Infrastructure (obecnie PORR Polska Infrastructure) i Intercor. Wartość umowy to ponad 104 mln zł. Oferta konsorcjum była jedyną, jaka zmieściła się w kwocie, jaką
zamawiający był gotów przeznaczyć na tę inwestycję.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.