Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe i Wody Polskie wybudowały nowy most na Regalicy w Szczecinie. Inwestycja za ponad 300 mln zł współfinansowana jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Jak podają PKP PLK, nowy most powstał w sąsiedztwie dotychczasowej, jednotorowej przeprawy, która została wyłączona z eksploatacji i częściowo rozebrana. Prace uwzględniały zalecenia konserwatora zabytków, zgodnie z którymi zachowane zostały elementy mechanicznych urządzeń - ok. 17 m ruchomego przęsła zwodzonego, znajdujące się od strony Międzyodrza.

Dzięki inwestycji pociągi sprawniej jeżdżą nowym mostem kolejowym, o stalowej konstrukcji kratownicowej i żelbetowych podporach. Pociągi pasażerskie mogą pokonać przeprawę z prędkością do 120 km/h. Długa na ok. 300 metrów przeprawa ma dwa tory z siecią trakcyjną. Zwiększyła się przepustowość mostu na tzw. Nadodrzance ważnej linii kolejowej Wrocław – Szczecin. Przeprawą może przejechać więcej pociągów, co zapewnia lepszą ofertę przewozową i dogodniejsze warunki przewozu towarów koleją – ekologicznym środkiem transportu.

Lepsze podróże zapewniła także modernizacja stacji Szczecin Podjuchy, na której przebudowany został układ torowy. Dzięki nowej nastawni i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym zwiększyło się bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji. Pasażerowie zyskali wyższy, dwukrawędziowy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wygodnie oczekiwanie na pociąg umożliwiają nowe wiaty i ławki. Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewnia jasne LEDowe oświetlenie. Czytelne oznakowanie ułatwia orientację na stacji. Na przystosowanym do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się peronie jest antypoślizgowa nawierzchnia z wypukłą fakturą, pomocna osobom niewidomym i niedowidzącym. Nowe przejście pod torami wraz z windami zapewnia bezpieczne i sprawne przemieszczanie się po stacji, również podróżnym o ograniczonej możliwości poruszania się.

Poza zwiększeniem możliwości kolei w regionie, inwestycja ma strategiczne znacznie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Zwiększa ochronę przeciwpowodziową w stolicy Pomorza Zachodniego oraz zapewnia sprawniejszą żeglugę i możliwość skuteczniejszej pracy lodołamaczy. Prace zwiększyły prześwit mostu, którego konstrukcja została wyniesiona na ok. 6,2 m nad lustro wody.

Projekt „Usprawnienie trwałego połączenia kraju z portem w Szczecinie: budowa mostu kolejowego nad Regalicą” to inwestycja Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, przy ścisłej współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Prace zostały zrealizowane w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MI o incydentach w węźle warszawskim: "Brak przyczyn systemowych"

Intermodal i logistyka

MI o incydentach w węźle warszawskim: "Brak przyczyn systemowych"

Roman Czubiński 06 stycznia 2024

W Myszkowie kierowcy jeżdżą już wiaduktem nad torami

Drogi i autostrady

Rail Baltica: Powstaną trzy bezkolizyjne przejścia podziemne – jest umowa

Biznes i przemysł

Linia nr 14. Szprotawa z szansą na powrót kolei?

Intermodal i logistyka

Będzie nowy most w Przemyślu. Stary z biura Eiffla zostanie zachowany

Intermodal i logistyka

Most Rosja - Krym będzie gotowy przed terminem

Drogi i autostrady

Most Rosja - Krym będzie gotowy przed terminem

Tomasz Kościelny 19 marca 2018

Zobacz również:

MI o incydentach w węźle warszawskim: "Brak przyczyn systemowych"

Intermodal i logistyka

MI o incydentach w węźle warszawskim: "Brak przyczyn systemowych"

Roman Czubiński 06 stycznia 2024

W Myszkowie kierowcy jeżdżą już wiaduktem nad torami

Drogi i autostrady

Rail Baltica: Powstaną trzy bezkolizyjne przejścia podziemne – jest umowa

Biznes i przemysł

Linia nr 14. Szprotawa z szansą na powrót kolei?

Intermodal i logistyka

Będzie nowy most w Przemyślu. Stary z biura Eiffla zostanie zachowany

Intermodal i logistyka

Most Rosja - Krym będzie gotowy przed terminem

Drogi i autostrady

Most Rosja - Krym będzie gotowy przed terminem

Tomasz Kościelny 19 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5