Nowy most w gminie Solec jest przejezdny od ok. miesiąca jednak ostatnie prace, które trzeba było na nim przeprowadzić, zakończyły się dopiero teraz. Mieszkańcy, oraz kierowcy mają do dyspozycji przeprawę, leżącą w ciągu DW-747 i liczącą ok. 1,7km. Inwestycja ma duże znaczenie nie tylko dla regionu, ale dla rozwoju komunikacyjnego kilu województw.
Nowy most ułatwi i usprawni ruch między centralnymi i zachodnimi regionami a drogowymi przejściami granicznymi na wschodzie Polski. Projekt był prowadzony w porozumieniu województw mazowieckiego i lubelskiego. Jednak korzyści jakie przyniesie odczują nie tylko one. Szacuje się, że poprawi on sytuację komunikacyjną nie tylko tych dwóch regionów ale także województw świętokrzyskiego oraz łódzkiego.
Współpraca dwóch województw
Cała inwestycja rozpoczęła się od podpisanego w 2007 roku porozumienia. Dotyczyło ono budowy DW-747 na odcinku od Iłży do Konopnicy, który miał zawierać most przez Wisłę. Projekt został podzielony na dwie części. Pierwsza, będącą pod opieką województwa mazowieckiego, przewidywała budowę 40 km drogi od mostu w Kolonii Nadwiślańskiej do Iłży, jej realizacja kosztowała ok 350 mln zł. Drugą zajmuje się województwo lubelskie. Zobowiązało się ono do budowy mostu przez Wisłę oraz budowy drogi na odcinku 46 km od mostu do Konopnicy.
Prace objęły m.in. budowę nowego mostu na rzece Struga. W miejscu istniejącego skrzyżowania z DW-754 zaprojektowano rondo o średnicy 43 m. Na wlocie północnym wprowadzono przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów, a na wlocie zachodnim, przejście dla pieszych z rezerwą terenu na przejazd rowerowy. W związku z nowym przebiegiem DW-747 istniejący przebieg DW-754, DW-754 odgięto na północ i poprowadzono nowym śladem. Zaprojektowano również ścieżkę rowerową o szerokości 2 m i chodnik o szerokości 1,5 m.
Część już gotowa
Odcinek, który został ukończony ma długość ok. 1,7 km i kosztował ponad 12,9 mln zł. Środki na ten cel w całości pochodziły z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego. Prowadził on od mostu na Wiśle na terenie gminy Solec do skrzyżowania z DW-745.
Dalsze prace
Nie jest to koniec inwestycji związanej z DW-747. Drugim etapem inwestycji będzie budowa ponad 8 km drogi po nowym śladzie od skrzyżowania z DW-754 do DK-79 na terenie gminy Lipsko wraz z obwodnicą Lipska. Realizacja tego etapu rozpocznie się w przyszłym roku. Etap ten zostanie sfinansowany ze środków regionalnego programu operacyjnego na lata 2014-2020.
Przewiduje się, że inwestycja pochłonie łącznie ok. 105 mln zł. Budowa drugiego etapu powinna zostać zakończona do końca 2017 r. Nie będzie to jednak ostatni fragment tego projektu. Ogłoszono również przetarg na wykonanie dokumentacji na III jego etap inwestycji budowy DW-747 od Lipska do Iłży. Szacunkowy koszt realizacji III etapu to 225 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.