Do ruchu oddano nowy most graniczy nad Popradem między Polską i Słowacją. Nowa przeprawa łączy Piwniczną Zdrój i Mniszek nad Popradem, kierowcom pozwoli ominąć niebezpieczne osuwiska na tej trasie.
Po stronie polskiej w zakres prac wchodziła rozbudowa DK-87 na długości 2760, rozbiórka istniejącego mostu na Popradzie oraz budowa nowej przeprawy granicznej. Jej całkowita długość to 322,8 m, z czego 162,11 po stronie polskiej, a z dojazdami 300 m.
Ponadto, powstało skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 971 oraz droga powiatową K1519 w formie małego ronda. Zadaniem wykonawcy było tez przełożenie drogi wojewódzkiej nr 970 na długości 430 m. Powstały również nowe mosty nad dwoma potokami.
Wyświetl większą mapę
W zakres prac wchodziła także przebudowa skrzyżowań, muru oporowego, przebudowa i budowa chodników, zjazdów, zatok autobusowych, ścieżki rowerowej oraz przepustów. Koszt wszystkich robót po stronie polskiej wyniósł około 55 mln zł, a udział finansowy Polski w budowie mostu granicznego to około 2 mln euro.
Umowa z wykonawcą inwestycji, Firesta – Fiser rekonstrukcje stavby w Brnie, oddział w Cieszynie, została podpisana 14 marca 2013 roku. Rok wcześniej strona słowacka podpisała umowę z wykonawcą prac po swojej stronie. Porozumienie w sprawie budowy nowego połączenia granicznego i mostu podpisano w listopadzie 2004 roku.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.