Trwają roboty przy budowie nowego wiaduktu w Koszalinie. Poprzedni był w złym stanie technicznym, zaś podczas rozbiórki konstrukcja runęła m.in. na pobliską czynną ulicę Batalionów Chłopskich. W tym tygodniu mijają trzy lata odkąd zamknięto stary wiadukt. Ratusz w Koszalinie twierdzi, że nowy – czerwcowy – termin oddania przeprawy nie jest zagrożony.
Kierowcy w Koszalinie muszą uzbroić się w cierpliwość. Właśnie mijają 3 lata odkąd zamknięty został wiadukt na al. Monte Cassino. Pierwotne terminy wskazywały oddanie zupełnie nowego obiektu w styczniu 2023 roku. Ze względu na problemy w zdobyciu materiałów miasto zgodziło się na aneks wydłużający roboty do 15 czerwca br.
Robert Grabowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Koszalinie, przyznaje, że są niewielkie trudności z dostawami betonu i z szalunkami, ale termin 15 czerwca jest na razie niezagrożony. – Na budowie w tej chwili pracuje około 70 osób. W przyszłym tygodniu na plac budowy zostaną dowiezione ostatnie elementy konstrukcji. Prace trwają, a pogoda jest już odpowiednia. Wykonawca zapewnia więc, że 15 czerwca przekaże nam wszystkie dokumenty, wymagane do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie – podkreśla rzecznik.
Prace wykonuje konsorcjum firm Intop Skarbimierzyce i Intop Warszawa. Przypomnijmy, że Koszalin na budowę nowego wiaduktu otrzymał 24 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Poprzedni obiekt w ciągu alei Monte Cassino w Koszalinie był w bardzo złym stanie technicznym. Przeprawa od 19 marca 2020 roku pozostawała zamknięta. Obiekt jest sercem głównej arterii komunikacyjnej miasta. Za sprawą wykonanej ekspertyzy stanu technicznego obiektu okazało się, że groził katastrofą budowlaną i konieczna jest budowa nowej konstrukcji. Wiadukt służył mieszkańcom przez 50 lat i jest ważną przeprawą w stronę Gdańska lub Szczecina. Krótko po tym jak rozpoczęły się główne prace rozbiórkowe wiaduktu w ciągu al. Monte Cassino w Koszalinie, w październiku 2021 roku, zawalił się.
W ramach inwestycji rozebrano dwie nitki wiaduktu i trwa budowa nowych o długości 220 metrów z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Konstrukcja nowego obiektu ma być wieloprzęsłowa ciągła i wykonana z betonu i stali zbrojeniowej. Przęsło nurtowe będzie wzmocnione łukiem.
Z informacji przekazanych przez miasto, zakończono już budowę pali fundamentowych wraz z wykonaniem próbnych obciążeń pali. Ukończono także roboty fundamentowe podpór nowego wiaduktu. Wykonano szalowanie i zbrojenie łuków żelbetowych i betonowanie łuków. Zakończono również budowę podpór, zbrojenia i betonowanie przyczółków. Trwa prefabrykacja belek ustroju nośnego, których łącznie będzie 64.
Wraz z robotami mostowymi, prace dotyczą również dróg dojazdowych do nowego obiektu. Sfrezowano nawierzchnię skrzyżowania ul. Kutrzeby z ul. Monte Cassino. Częściowo rozebrano podbudowy w obrębie skrzyżowania Monte Cassino z ul. Franciszkańską pod kanalizację deszczową. Rozpoczęły się prace przy korytowaniu pod nową konstrukcję drogi na odcinku jezdni w kierunku Gdańska w obrębie skrzyżowania al. Monte Cassino i ul. Kutrzeby.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.