Średnio o 20 proc. wzrosną ceny ładowania samochodów elektrycznych w sieci GreenWay. Nowy cennik wejdzie w życie od 1 listopada. Jest związany ze wzrostem kosztów energii elektrycznej oraz wysoką inflacją.
Jak zapewnia operator, nie zmienią się miesięczne opłaty abonamentowe. Bez zmian pozostaną także limity czasu i wysokości opłat za postój przy ładowarkach.
Energia elektryczna wykorzystywana w sieci GreenWay pozyskiwana jest w oparciu o długoterminowe kontrakty z dostawcami zielonej energii. Umowy te dotyczą jednak mniej niż 50 proc. wykorzystywanego wolumenu. W pozostałej części koszt energii wynika z refaktur otrzymywanych od właścicieli obiektów, przy których stoją stacje GreenWay.
– Wraz z wygasającymi „starymi” kontraktami, rośnie udział energii refakturowanej nam po aktualnych, bardzo wysokich cenach – komentuje Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska. – Dal-sze utrzymanie stawek nie uwzględniających wzrostu cen energii oraz wysokiej inflacji nie jest już możliwe i odbiłoby się negatywnie na naszej działalności.
Przez ostatnie dwa lata, średnie ceny energii na giełdzie wzrosły w Polsce aż o 260 proc. W porównaniu z rokiem ubiegłym, ceny te przeciętnie są wyższe o blisko 100 proc.
W zależności od typu i mocy ładowarek oraz wybranego planu cenowego, opłaty za usługi ładowania w sieci GreenWay będą wyższe od 29 do 44 groszy za kWh, co oznacza średni wzrost na poziomie 20 proc. przy czym nie ulegną zmianie stawki miesięcznych abonamentów dla klientów regularnie korzystających z usług ładowania w największej sieci ładowarek w Polsce. Przejście na abonament opłaca się już przy ładowaniu z sieci około 65 kWh miesięcznie.
– Wprowadzane przez nas podwyżki w niewielkim tylko stopniu rekompensują wzrost kosztów – dodaje Rafał Czyżewski. – Przygotowywane regulacje rządowe wprowadzające maksymalne ceny dla odbiorców indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw na pewno pozwolą na ograniczenie wzrostów kosztów korzystania z pojazdów elektrycznych przy ich ładowaniu w domu lub w miejscu pracy. Z naszej perspektywy nie będą miały tak dużego znaczenia, gdyż bardzo duża cześć energii jest na nas refakturowana przez podmioty, których te regulacje nie będą dotyczyły. Trzeba jednocześnie podkreślić, że pomimo ogólnych wzrostów kosztów energii, w dalszym ciągu korzystanie z samochodu elektrycznego jest znacznie tańszą alternatywą w porównaniu do pojazdu spalinowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.