Lider na rynku logistyki e-commerce poinformował, że pod koniec października w Poznaniu przewieziona została milionowa przesyłka drogą rowerową. Sukcesywnie rozwijana flota rowerów cargo liczy już 80 pojazdów. Spółka postrzega rozwój w tym obszarze jako krok w kierunku zeroemisyjności, a także poprawę jakości świadczonych usług w obszarach gęsto zabudowanych.
W poznańskim oddziale DPD Polska świętowano obsłużenie milionowej przesyłki z wykorzystaniem roweru cargo. Jak wskazuje spółka w komunikacie prasowym, szczęśliwy odbiorca otrzymał upominek w postaci modelu roweru cargo. Logistyczny potentat stawia na wzrost wykorzystania tego typu pojazdów w ramach obsługi przesyłek, ponieważ jest to opłacalne rozwiązanie. Rowery cargo są bowiem nie tylko bezemisyjne, ale również mogą sprawnie poruszać się w zatłoczonych centrach miast, w których dodatkowo na coraz większych obszarach wprowadza się ograniczenia w ruchu samochodowym.
Transport rowerowy wydaje się zatem atrakcyjnym rozwiązaniem w kontekście obsługi tzw. ostatniej mili. Jako integralny komponent systemu logistycznego DPD funkcjonuje od nieco ponad roku. Wcześniej pierwszych 5 pojazdów testowano w obsłudze przesyłek w ramach pilotażu we Wrocławiu. Dziś w skład floty rowerów cargo DPD Polska wchodzi już 80 pojazdów.
– Rowery cargo stanowią istotną część naszej strategii operacyjnej oraz celu NET-ZERO 2040. Rozwój floty rowerów cargo przy Oddziałach Miejskich DPD Pickup nie jest przypadkowy- placówki znajdują się w ścisłych centrach największych, polskich miast, gdzie zarówno wysoki poziom urbanizacji, jak i wymogi stref czystego transportu na terenie miast sprzyjają właśnie rozwojowi tego środka transportu. To powoduje, że będziemy dalej rozwijać logistykę ostatniej mili w dużych aglomeracjach, między innymi w oparciu o rowery cargo – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Maciej Głowacki, prezes zarządu i dyrektor operacyjny DPD Polska.
DPD Polska planuje dalsze inwestycje w rozwój floty rowerów cargo. Już wkrótce ma ona powiększyć się do 100 pojazdów. Spółka przyznaje jednocześnie, że nadal znajduje się na początkowym etapie drogi do zrównoważonej, niskoemisyjnej logistyki miejskiej. Na razie system rowerów cargo DPD Polska obsługujących przewozy ostatniej mili funkcjonuje w 14 polskich miastach. Jak informowaliśmy w ostatnich tygodniach na łamach “Rynku Infrastruktury”,
Poznań, w którym udało się obsłużyć milionową przesyłkę, chce być liderem w zakresie rowerowej logistyki miejskiej i planuje budowę mikrohubu przeładunkowego w centrum miasta.