Partnerzy serwisu:
Inżynieria i innowacje

Czy most tymczasowy w Krapkowicach grozi zawaleniem? Policja obala mit

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Czy most tymczasowy w Krapkowicach grozi zawaleniem? Policja obala mit
KPP Krapkowice
Most tymczasowy w Krapkowicach posiada ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej, mimo to kierowcy regularnie łamią przepisy, przejeżdżając przez niego. W związku z tym policja wydała specjalny pouczający komunikat, a w części mediów pojawiły się informacje ostrzegające przed możliwym zawaleniem mostu. Jak się okazuje, całkowicie niesłusznie.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia oddany do użytku został most tymczasowy DMS-65 nad Osobłogą w Krapkowicach. Konstrukcja powstała, ponieważ pierwotny most w tamtym miejscu uległ zniszczeniu w wyniku powodzi, która we wrześniu 2024 roku nawiedziła południe kraju. Wraz z otwarciem mostu, szybko pojawiły się jednak problemy.

Notoryczne łamanie przepisów na moście

Na moście tymczasowym obowiązuje ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, który może się nim poruszać. W tym przypadku dozwolony tonaż to 10 ton. Dodatkowo również zastosowano ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wielu kierowców jednak nie stosuje się do tej reguły.

– Problem będziemy mieć na dłuższy okres czasu, przynajmniej do czasu naprawy tego ciągu komunikacyjnego – drogi krajowej nr 45 i mostu, który uległ zniszczeniu podczas powodzi – przekazuje mł. asp. Dominik Wilczek z KPP Krapkowice.

Służby cały czas patrolują ten odcinek drogi, zdając sobie sprawę z problemu. Wielu kierowców decyduje się przejechać mostem, nie chcąc tracić czasu na objazd. Konsekwencje mogą być jednak kosztowne.

– Na miejscu jest znak B-18, który mówi o naruszeniu tonażowym. W tym momencie kierujący, który popełni takie wykroczenie naraża się na mandat karny w wysokości 500 zł i jeden punkt karny – informuje przedstawiciel komendy.

Czy tymczasowy most grozi zawaleniem?

W związku z ograniczeniami i ostrzeżeniami w mediach zaczęła być powielana informacja, że tymczasowy most może zostać uszkodzony w związku z nadmiernym ruchem pojazdów przekraczających dopuszczalną masę całkowitą. Okazuje się jednak, że w rzeczywistości problem dotyczy zupełnie innego mostu.

– W przestrzeni publicznej pojawiła się informacja na temat uszkodzenia tego mostu. Trochę błędnie zostało to zinterpretowane, ponieważ uszkodzeniu może ulec mostek na ulicy Kozielskiej, który nie jest nowo wybudowanym mostem – wyjaśnia Dominik Wilczek, zaznaczając, że kwestia przekroczenia 10 ton jest niebezpieczna właśnie dla tego starego mostu.

Dlaczego zatem ograniczenie występuje na moście DMS-65? Wynika to z przepisów, ponieważ wszystkie drogi dojazdowe do mostu na ulicy Kozielskiej muszą mieć to samo ograniczenie. Most na Kozielskiej prowadzi do miasta i znajduje się pomiędzy tymczasową konstrukcją a Krapkowicami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Most tymczasowy w Stroniu Śląskim coraz bliżej

Inżynieria i innowacje

Most tymczasowy w Stroniu Śląskim coraz bliżej

Damian Kelman 27 stycznia 2025

Oto „najskuteczniejsze” fotoradary w Polsce

Polityka i prawo

Oto „najskuteczniejsze” fotoradary w Polsce

Damian Kelman 26 stycznia 2025

Rozmowy z ministerstwem o rozwoju sieci dróg na Dolnym Śląsku

Polityka i prawo

Droższe winiety i rekordowe ograniczenie prędkości w Czechach

Polityka i prawo

Inwestycje przeciwpowodziowe na zlewni Olzy i Górnej Wisły

Inżynieria i innowacje

Jak powstaje most tymczasowy? GDDKiA wyjaśnia

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Most tymczasowy w Stroniu Śląskim coraz bliżej

Inżynieria i innowacje

Most tymczasowy w Stroniu Śląskim coraz bliżej

Damian Kelman 27 stycznia 2025

Oto „najskuteczniejsze” fotoradary w Polsce

Polityka i prawo

Oto „najskuteczniejsze” fotoradary w Polsce

Damian Kelman 26 stycznia 2025

Rozmowy z ministerstwem o rozwoju sieci dróg na Dolnym Śląsku

Polityka i prawo

Droższe winiety i rekordowe ograniczenie prędkości w Czechach

Polityka i prawo

Inwestycje przeciwpowodziowe na zlewni Olzy i Górnej Wisły

Inżynieria i innowacje

Jak powstaje most tymczasowy? GDDKiA wyjaśnia

Inżynieria i innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5