Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

CANARD na przejazdach kolejowo-drogowych. Rusza pilotaż

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GITD

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
CANARD na przejazdach kolejowo-drogowych. Rusza pilotaż
fot. GITD
Pięć pierwszych przejazdów kolejowo-drogowych będzie kontrolowanych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. Systemy Red Light sprawdzą czy kierowcy stosują się do sygnalizacji świetlnej. Trwa wybór wykonawcy w ramach pilotażowego projektu.

Wytypowane do pilotażu lokalizacje to: Wrocław, Makowiska, Warszawa, Parkowo i Radomsko. To tam w pierwszej kolejności wprowadzona zostanie kontrola przejazdów kolejowo drogowych. Konkretnie mowa o przejazdach:
• Warszawa – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B,
• Wrocław – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B,
• Makowiska (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,
• Parkowo (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,
• Radomsko (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Przejazdy zostały wytypowane w uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybrano przejazdy kolejowo-drogowe kategorii B z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami oraz kategorii C na których nie ma rogatek a ruchem sterują wyłącznie samoczynne sygnalizatory świetlne. W przypadku braku możliwości wprowadzenia automatycznej kontroli w tych lokalizacjach, CANARD wykorzysta tzw. listę rezerwową.

Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkować dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła.

Funkcjonalności urządzeń zaoferowanych przez potencjalnych wykonawców zostaną zweryfikowane w trakcie testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca. Prace zostaną zlecone w ramach umowy ramowej. Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 44 tygodnie na montaż urządzeń.

Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Wciąż bowiem dochodzi do przypadków wjeżdżania wprost pod rozpędzone pojazdy szynowe, niezachowania ostrożności, ignorowania sygnalizacji świetlnej, objeżdżania opuszczonych zapór, czy wjeżdżania na przejazdy mimo braku możliwości kontynuowania jazdy.

Z danych PKP PLK wynika, że w tym roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 159 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów, a skutki tych zdarzeń były tragiczne. Zginęło 25 osób, a 12 kolejnych odniosło poważne obrażenia.

Montaż urządzeń do automatycznej kontroli na przejazdach kolejowo-drogowych jest realizowany po raz pierwszy w historii Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. Jest jednym z etapów realizowanego już projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”. Zakłada on zakup i montaż 358 urządzeń rejestrujących, w tym w 100 lokalizacjach, które wcześniej nie znajdowały się w systemie CANARD.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Drogi i autostrady

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Elżbieta Pałys 17 sierpnia 2023

Kolejne pociągi skierowane na niewłaściwe tory w Warszawie

Intermodal i logistyka

Zmierzą średnią prędkość na A4 koło Wrocławia

Drogi i autostrady

Na polskich drogach coraz mniej ofiar

Inżynieria i innowacje

Na polskich drogach coraz mniej ofiar

Grzegorz Rekiel 06 marca 2023

Cztery wypadki na przejazdach jednego dnia

Inżynieria i innowacje

Cztery wypadki na przejazdach jednego dnia

Jakub Madrjas 23 lutego 2023

Zobacz również:

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Drogi i autostrady

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Elżbieta Pałys 17 sierpnia 2023

Kolejne pociągi skierowane na niewłaściwe tory w Warszawie

Intermodal i logistyka

Zmierzą średnią prędkość na A4 koło Wrocławia

Drogi i autostrady

Na polskich drogach coraz mniej ofiar

Inżynieria i innowacje

Na polskich drogach coraz mniej ofiar

Grzegorz Rekiel 06 marca 2023

Cztery wypadki na przejazdach jednego dnia

Inżynieria i innowacje

Cztery wypadki na przejazdach jednego dnia

Jakub Madrjas 23 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5