Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Bosta-Beton: jesteśmy wiodącym producentem betonu towarowego w Polsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa Bosta-Beton

Podziel się ze znajomymi:

Zapraszamy na rozmowę z Bogusławem Kisiel, prezesem spółki „Bosta-Beton”, która była Partnerem Srebrnym czerwcowego XI Kongresu Infrastruktury Polskiej.

Redakcja portalu RI:  Na początek poprosimy o kilka zdań na temat historii firmy „Bosta-Beton” i zarysowanie naszym czytelnikom drogi, która doprowadziła Was do pozycji lidera w produkcji betonu
towarowego w Polsce.


Bogusław Kisiel, prezes spółki „Bosta-Beton”: Firma została założona w 1990 r. w Warszawie i rozwija się do dnia dzisiejszego. Obecnie jest wiodącym producentem betonu towarowego oraz szerokiej gamy betonów specjalistycznych w Polsce. Ponad 30 lat temu zaczynaliśmy od jednego węzła betoniarskiego w stolicy na ulicy Świderskiej, a obecnie mamy ich niemal czterdzieści licząc z węzłami mobilnymi przeznaczonymi głównie pod projekty infrastrukturalne. Z firmy lokalnej staliśmy się ogólnopolskim dostawcą, który jest w stanie obsługiwać najbardziej zaawansowane i wymagające kontrakty infrastrukturalne. Dynamiczny rozwój był możliwy m.in., dzięki temu, że w 1999 roku weszliśmy w skład międzynarodowego koncernu CRH zapewniając sobie dostęp do kapitału inwestycyjnego, a także najlepszych surowców: cementu z Ożarowa oraz kruszyw z kopalni należących do spółki Trzuskawica. Obecnie Grupa CRH jest wiodącym i kompleksowym dostawcą materiałów budowlanych na świecie i w Polsce, a ponad 1/3 jej produktów trafia właśnie na rynek infrastruktury.

Wasze produkty są wykorzystywane w budownictwie m.in. hydrotechnicznym, mieszkaniowym czy przemysłowym. Nas jednak najbardziej interesuje sektor budownictwa infrastruktury komunikacyjnej. Czy jest to dla Was istotny segment i które Wasze produkty wykorzystuje się w tej branży?

Każdego roku produkujemy około 2 mln m3 mieszanek betonowych z czego ponad 1/4 stanowią produkty dla budownictwa infrastruktury komunikacyjnej. Stosujemy nowoczesne metody produkcji i promujemy najnowsze rozwiązania w zakresie ekologicznych betonów niskoemisyjnych o wysokiej klasie wytrzymałości, jakości i wieloletniej trwałości. Dysponujemy największą bazą mobilnych węzłów betoniarskich do budowy dróg i mostów. W ciągu 3-4 tygodni jesteśmy w stanie zainstalować taki węzeł w dowolnym miejscu w Polsce. Już sama skala naszej działalności pokazuje, jak bardzo jest to dla nas istotny segment rynku. Bogate doświadczenie przenosimy na coraz bardziej skomplikowane realizacje infrastrukturalne, chociażby kilkusetmetrowe wiadukty i estakady czy w ostatnich latach drążone w Polsce tunele drogowe.

Tematyka portalu RI obejmuje też budownictwo obiektów inżynieryjnych. Jakiego rodzaju produkty betonowe dostarczacie przy budowie mostów, wiaduktów czy tuneli?

Posiadamy szeroką gamę produktów dostosowanych indywidualnie do potrzeb WWiORB i towarzyszących im Szczegółowych Specyfikacji Technicznych. Zakres betonów w przedziale klasowym obejmuje mieszanki od C8/10 do C60/75, jak i mieszanki związane spoiwem hydraulicznym przeznaczone dla różnego typy warstw drogowych od C0/2 do C12/15. Nasza kadra stale poszukuje rozwiązań oraz receptur optymalnych pod kątem technologii, ekologii, jakości i ceny. W tym celu wykorzystujemy ponad 2 tysiące receptur.

Temat Waszego wystąpienia podczas XI Kongresu Infrastruktury Polskiej brzmiał „Perspektywy i wyzwania nowoczesnego budownictwa inżynieryjnego”. Czy możecie opowiedzieć naszym czytelnikom o najciekawszej inwestycji inżynierskiej, w którą byliście zaangażowani w ostatnich latach w Polsce?

Na obszarze niemal całej Polski realizujemy dostawy mieszanek betonowych na wymagające kontrakty infrastrukturalne. Sztandarową inwestycją, z której jesteśmy szczególnie dumni, jest tzw. Zakopianka. Wspólnie z Webuild (Astaldi i Salini) realizowaliśmy drugi i trzeci odcinek rozbudowy drogi DK7 do parametrów S–7 na odcinku Lubień – Rabka. Na tę inwestycję dostarczyliśmy około 530 tys. m3 mieszanek betonowych na wiadukty, estakady oraz dwunitkowy tunel drogowy o długości 2,1 km każdy. Inne znane projekty, w których braliśmy ostatnio udział to tunel pod Ursynowem na obwodnicy Warszawy w ciągu drogi S2, Przekop Mierzei Wiślanej czy rozbudowa dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Obecnie realizujemy z firmą Budimex terminal kontenerowy w Gdańsku oraz obwodnicę Trrójmiasta, zaś z firmą Mirbud – tunel w Milówce na drodze S1.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

Drogi i autostrady

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

ep. 06 czerwca 2023

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Wrocław. Mosty Chrobrego z pozwoleniem budowlanym

Drogi i autostrady

Track-Tec: Brak nowych przetargów to olbrzymi problem dla producentów

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

Drogi i autostrady

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

ep. 06 czerwca 2023

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Wrocław. Mosty Chrobrego z pozwoleniem budowlanym

Drogi i autostrady

Track-Tec: Brak nowych przetargów to olbrzymi problem dla producentów

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5