Gdyński port nie zwalnia tempa. Po rekordowym 2018 roku w I kwartale 2019 roku również notuje wysokie wyniki. W porównaniu rok do roku, w ciągu pierwszych trzech miesięcy przeładowano tam o 14% więcej.
W 2018 roku na gdyńskich nabrzeżach przeładowano ogółem 23,5 mln ton czyli o ok 10% więcej niż w roku poprzednim. W pierwszych miesiącach 2019 roku wzrostowa tendencja nie ulega zmianie – przeładowano o 14 procent towarów więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.
Jak podaje Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) – dynamika wzrostu ładunków od stycznia do marca br. włącznie spowodowała, iż Port Gdynia jest obecnie liderem wśród polskich portów rejonu Morza Bałtyckiego.
– Nasze bardzo dobre wyniki przeładunkowe świadczą przede wszystkim o fakcie, iż Port Gdynia to dobra marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia – Znakomite wyniki Portu Gdynia to efekt naszej skuteczności jeżeli idzie zarówno o działalność portową jak i wkraczania na nowe rynki. Z naszymi partnerami biznesowymi permanentnie dyskutujemy o zmianach na rynkach i ich potrzebach. Osiągnięte wyniki pozwalają na kontynuację naszej strategii biznesowej oraz planowanie kolejnych inwestycji.
Przeładunki w Porcie Gdynia (tys. ton) |
Sektor przeładunkowy |
Przeładunki w I kwartale (tys. ton) |
2018 |
2019 |
Węgiel i koks |
658,9 |
889,7 |
Inne masowe |
229,0 |
278,8 |
Zboże |
594,1 |
822,1 |
Drewno |
206,4 |
150,4 |
Drobnica |
3324,8 |
3583,8 |
Ropa i przetwory naftowe |
298,3 |
330,9 |
Suma |
5311,5 |
6055,7 |
– Bardzo się cieszę z doskonałych wyników przeładunkowych Portu Gdynia, które bezpośrednio przekładają się na świetnie wyniki finansowe w postaci wpływów do budżetu państwa – dodaje prof. dr hab. Hanna Klimek z Instytutu Transportu i Handlu Morskiego Uniwersytetu Gdańskiego. - Wysoka ilość przeładunków oraz duża różnorodność trafiających do Portu Gdynia ładunków są najlepszą gwarancją dalszego ekspansywnego rozwoju portu. Jest to zarazem żywe odzwierciedlenie dobrego stanu polskiej gospodarki.