Rynek Infrastruktury
Wzorem dla rozwoju strefy komercyjnej na Lotnisku Chopina są największe porty lotnicze na świecie. Portal Cheapflights.co.uk stworzył ranking 10 lotnisk z najlepszą ofertą handlową. Na pierwszym miejscu nietypowej listy uplasował się port lotniczy w Dubaju, gdzie najlepiej sprzedają się alkohol, perfumy i złoto. Z kolei zajmujące drugie miejsce lotnisko Heathrow kusi sklepami, mieszczącymi się na rekordowej powierzchni 48 tys. m kw. w pięciu terminalach. W ofercie londyńskiego lotniska można znaleźć butiki światowej sławy projektantów, np. Dior, Gucci, Jimmy Choo, Ralph Lauren, czy Prada oraz popularne marki oferujące przystępne ceny, jak: Marks&Spencer. Dodatkowo Heathrow oferuje pasażerom program lojalnościowy WorldPoints.
Port lotniczy w Warszawie także odpowiada na rosnące potrzeby pasażerów. Oprócz rabatów na zakupy pasażerowie Lotniska Chopina mogą liczyć, podobnie jak to ma miejsce na przykład we wspomnianym Dubaju, na sklepowe loterie i konkursy. W zakończonej niedawno loterii „Mercedes od Baltony” dwoje szczęśliwców, którzy dokonali zakupów w sklepach marki Baltona na lotnisku, odebrało już kluczyli do luksusowych samochodów. Nowoczesnym i innowacyjnym udogodnieniem dla pasażerów jest natomiast możliwość dokonania zakupów nawet na 30 dni przed planowanym odlotem! Wizyta na portalu „e-buy zone” umożliwia złożenie zamówienia na wybrane produkty, które będą następnie gotowe do odebrania bezpośrednio przed podróżą w sklepie Aelia Duty Free na terenie Terminala. Sklep internetowy oferuje szeroki, atrakcyjny wybór produktów i zapewnia możliwość jeszcze lepszego gospodarowania czasem podczas podróży.