Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Zachodniopomorskie. Pociągi na zrewitalizowanej linii 210 przed czasem

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
20-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
NDI

Podziel się ze znajomymi:

Czas podróży koleją na linii nr 210 skróci się. Właśnie oddano do ruchu odcinek między Czaplinkiem a Złocieńcem w woj. zachodniopomorskim. Powstały już także dwa nowe perony. Grupa NDI prace wykonała trzy miesiące przed czasem, co przy inwestycjach kolejowych jest nie lada wyczynem.

Trwa już drugi etap prac w ramach zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie”. Za oba odpowiedzialna jest sopocka grupa NDI. Wykonawca realizuje zadania w systemie „Projektuj i Buduj”.

– W zakres robót zakwalifikowano m. in. budowę pięciu nowych peronów na przystankach osobowych: Jelenino, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Suliszewo Drawskie oraz Wiewiecko. Zaplanowano też wymianę nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od kilometra 99,000 do kilometra 113,145, czyli między miejscowością Czaplinek, a miejscowością Złocieniec. Założono także wykonanie wzmocnienia podtorza – mówi Amelia Mizerska kierownik projektu z firmy NDI.

Trzy miesiące przed harmonogramem

Dzięki dobrze skoordynowanym pracom zrewitalizowany tor numer jeden udało się oddać do ruchu jeszcze przed wigilią, choć według harmonogramu robót miało to nastąpić dopiero w marcu 2021 roku. Wybudowany i oddany do eksploatacji jest już także peron osobowy nr 1 Jelenino i peron nr 2 Wiewiecko.

– Perony są szersze, dłuższe i wyższe – mają 0,55 m wysokości, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągu jest ułatwione. Stanęły na nich nowe wiaty, ławki, stojaki rowerowe, gabloty z rozkładami jazdy oraz pojawiło się energooszczędne oświetlenie i czytelne oznakowanie – dodaje Amelia Mizerska, kierownik projektu NDI. - Perony są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem jest wypukła faktura nawierzchni peronowej. Nowe pochylnie – dojścia do peronu umożliwią dogodne korzystanie z peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Podobnie będę wykonane także pozostałe trzy perony. Wszystkie będą spełniać wymagania TSI INF oraz TSI PRM.

Obecnie trwają prace na peronie nr 2 Czarne Małe. Z kolei prace na peronie nr 2 Żelisławie Pomorskie oraz na peronie nr 2 Suliszewo Drawskie przewidziane są na w pierwszej połowie 2021 roku.

120 km/h zamiast 80 km/h

Rewitalizacja toru poprawi komfort jazdy podróżnych i co najważniejsze skróci jej czas oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Czaplinek – Złocieniec pociąg będzie mógł rozwinąć prędkości do 120 km/h. Obecnie pokonuje tę trasę z maksymalną prędkością 80 km/h.

Projekt jest wart blisko 165 milionów złotych i jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

To już drugi raz, gdy grupa NDI prowadzi prace na linii kolejowej nr 210. Wcześniej – od 2017 do 2019 roku – wykonała odcinek między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. Zadanie obejmowało: ponad 70 km prac torowych, budowę 16 peronów, remont 25 i budowę czterech nowych przepustów, remont mostu i trzech wiaduktów, przebudowę 51 przejazdów kolejowo-drogowych, a także modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z budową półsamoczynnej blokady liniowej na pięciu szlakach.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Legionowie bezpieczniej przejedziemy przez tory

Drogi i autostrady

W Legionowie bezpieczniej przejedziemy przez tory

inf. pras. 30 października 2020

Fundusze Europejskie napędzają polską kolej

Intermodal i logistyka

Fundusze Europejskie napędzają polską kolej

Grzegorz Puda 12 czerwca 2020

Wielkopolskie: 13 przejazdów kolejowych do przebudowy

Intermodal i logistyka

Nowy wiadukt w Kostrzynie zastąpi przejazdy kolejowo-drogowe

Drogi i autostrady

Dofinansowanie prac przygotowawczych ze środków UE to dobry pomysł, ale…

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

W Legionowie bezpieczniej przejedziemy przez tory

Drogi i autostrady

W Legionowie bezpieczniej przejedziemy przez tory

inf. pras. 30 października 2020

Fundusze Europejskie napędzają polską kolej

Intermodal i logistyka

Fundusze Europejskie napędzają polską kolej

Grzegorz Puda 12 czerwca 2020

Wielkopolskie: 13 przejazdów kolejowych do przebudowy

Intermodal i logistyka

Nowy wiadukt w Kostrzynie zastąpi przejazdy kolejowo-drogowe

Drogi i autostrady

Dofinansowanie prac przygotowawczych ze środków UE to dobry pomysł, ale…

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5