Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Za kilka dni otwarcie nowego magazynu zbóż i pasz w gdyńskim porcie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/Port Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Za kilka dni otwarcie nowego magazynu zbóż i pasz w gdyńskim porcie
fot. Tomasz Urbaniak/Port GdyniaNowa inwestycja w Porcie Gdynia
1 grudnia oddany zostanie do użytku nowy magazyn płaskiego składowania zbóż i pasz, który wykorzystywany będzie w działalności przeładunkowej Bałtyckiego Terminala Zbożowego – poinformował w komunikacie Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

Magazyn posiada powierzchnię użytkową 7,4 tys. m2, przy kubaturze magazynu 23 400 m3. Połączony jest z elewatorem znajdującym się przy nabrzeżu, poprzez estakadę o długości 100 m. Cztery niezależne komory pozwolą na składowanie 28 tys. ton zboża lub nieznacznie mniejszej ilości śruty sojowej. Przenośnik taśmowy napełniający 4 komory składowe magazynu, wyposażony jest w aspirowane rękawy załadowcze, zapewniające bezpyłowy załadunek magazynu. Wydajność w relacji do magazynu wynosi 400 t/godz. Załadunek z magazynu na samochody odbywa się przy wykorzystaniu trzech niezależnych i nowoczesnych punktów załadowczych obsługiwanych z kabin operatorskich o łącznej zdolności 400 t/godz.

Inwestycja, jak zauważa ZMPG, powstała w sąsiedztwie innych obiektów magazynowych eksploatowanych przez Bałtycki Terminal Zbożowy, co w znaczący sposób zwiększy potencjał przeładunkowy BTZ. Zdolności składowe wyniosą 72 tys. ton zboża, z czego ponad 50 tys. ton może być także przeznaczone alternatywnie pod składowanie śruty sojowej.

BTZ specjalizuje się w przeładunkach zbóż na eksport posiadając unikalną na skalę polskich portów technologię przeładunku oraz strukturę oferowanej klientom powierzchni składowej zapewniającą jednoczesne składowanie nawet kilkunastu gatunków zbóż i pasz. Oddanie nowego magazynu zwiększy przede wszystkim pojemność składową BTZ, ale przywróci także konkurencyjność spółki na rynku obsługi śruty sojowej importowanej na dużych statkach.

Ukończona inwestycja jest o tyle istotna, że Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów w przeładunkach w grupie zbóż i pasz. W ciągu 10 miesięcy tego roku gdyński port przeładował 2 273 tys. ton tego ładunku, przekraczając tym samym wielkość przeładunku osiągniętego w 2013 r. (2 178 tys. ton.) W listopadzie br. planowany jest rekordowy przeładunek w tej grupie towarowej, wynoszący ponad 400 tys. ton, w tym eksport zbóż wyniesie niemal 300 tys. ton.

Koszty realizacji inwestycji magazynu, w części budowlanej poniesione przez ZMPG to ok. 19,5 mln zł, natomiast koszty urządzeń i technologii poniósł BTZ. Wykonawcą robót była firma Przembud Gdańsk.

Według danych na koniec III kwartału br., czyli w okresie od stycznia do września, zboże stanowiło 13,7% wszystkich towarów przeładowywanych w gdyńskim porcie. Wskaźnik za 3 kwartały, 1,96 mln ton, był aż o 28,7% lepszy niż w analogicznym okresie w 2013 r. W sumie W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku przeładunki towarów w Porcie Gdynia wyniosły 13,8 mln ton – wzrosły o 10,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. Jeśli taka tendencja utrzyma się do końca roku, gdyński port otrze się po raz pierwszy w swojej historii o magiczną barierę 20 mln ton przeładunków (w 2013 r. wskaźnik ten osiągnął 17,7 mln ton).
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Gdynia: Cztery podmioty mogą złożyć oferty na Port Zewnętrzny

Intermodal i logistyka

Jest decyzja lokalizacyjna dla portu zewnętrznego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Gdynia: Cztery podmioty mogą złożyć oferty na Port Zewnętrzny

Intermodal i logistyka

Jest decyzja lokalizacyjna dla portu zewnętrznego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5