ju
Dwa kursy autobusowe z Bydgoszczy do gdańskiego lotniska mają zapewnić wygodny dojazd na większość startów i lądowań samolotów w Gdańsku, bo odpowiednio zaplanowano rozkład jazdy autobusów. W siatce gdańskiego portu znajduje się około 50 destynacji. To znacznie więcej, niż oferuje lotnisko w Bydgoszczy.
Przedstawiciele bydgoskiego portu wskazują, że zasięg działania gdańskiego czy poznańskiego lotniska jest znacznie szerszy, niż portu w Bydgoszczy, dlatego konkurencja w walce o pasażera istnieje na tej płaszczyźnie od dawna. Władze bydgoskiego portu zdają się jednak nie zauważać problemu, jakim jest uruchamianie przez przewoźników połączeń z konkurencyjnym portem i marzą o budowie linii kolejowej do swojego lotniska.
Tomasz Moraczewski, prezes bydgoskiego portu chciałby, aby przy lotnisku zatrzymywały się pociągi dalekobieżne. Pieniądze na inwestycje mogłyby pochodzić z unijnych funduszy przeznaczonych na lata 2014-2020.
Zgodnie z tymi założeniami, pociągi dalekobieżne z Bydgoszczy Głównej w kierunku Torunia (czyli do Warszawy, Łodzi, Katowic) i Inowrocławia (a więc do Poznania i Wrocławia), jeździłyby nową trasą przez lotnisko. Dodatkowo do stacji przy lotnisku docierałyby pociągi Bit City z Torunia przez Solec Kujawski i Bydgoszcz Główną. W ten sposób mieszkańcy innych województw mogliby korzystać z połączeń lotniczych oferowanych przez bydgoskie lotnisko.
To kolejny pomysł na połączenie kolejowe do bydgoskiego lotniska. Wcześniejsze projekty kwestionowane były przez unijnych ekspertów, jako nieuzasadnione ekonomicznie.