W sumie inwestycja pochłonęła około 300 mln zł. Rozbudowa terminalu wrocławskiego lotniska trwała 29 miesięcy. Wrocławskie lotnisko było pierwszym uruchomionym w Polsce przed mistrzostwami UEFA EURO 2012. Nowy wrocławski terminal jest cztery razy większy od poprzedniego i już dzisiaj może obsłużyć blisko 4 mln pasażerów, a po dalszej rozbudowie – nawet 7 mln w ciągu roku. Pod względem estetyki, designu i funkcjonalności nawiązuje do najlepszych rozwiązań stosowanych w największych portalach lotniczych w Europie i na świecie, m.in. w Londynie, Paryżu, Kopenhadze czy Nowym Jorku. Nowy wrocławski terminal został nagrodzony przez pasażerów w Ogólnopolskim Teście Lotnisk tytułem najbardziej ,,Przyjaznego Lotniska 2012”.
W ciągu roku funkcjonowania nowego terminalu skorzystało z niego 2 mln pasażerów, a lotnisko zrealizowało ponad 28 tys. operacji lotniczych.
Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży we wrocławskim porcie w rozmowie z serwisem Money.pl przyznał, że w ciągu ostatniego roku najdynamiczniej rozwijał się sektor połączeń krajowych. Z lotów do Warszawy i Gdańska skorzystało przez ostatni rok prawie 400 tys. pasażerów.
Dużą popularnością cieszyła się oferta niskokosztowych przewoźników Wizz Air i Ryanair, operujących z Wrocławia. Z ich połączeń skorzystał ponad 1 mln pasażerów. Czarterami podróżowało około 250 tys. osób.
W lecie do rozkładu lotów z Wrocławia dołączą połączenia na Kretę, Maltę, do Wenecji i Barcelony. Z połączeń czarterowych pojawią się takie nowości jak Cypr Północny, Faro, Ibiza, Madera, Sycylia, Sardynia, Teneryfa.