Mariusz W.
Terminal powstawał 29 miesięcy i był pierwszym ukończonym i uruchomionym przed EURO 2012 tego typu obiektem w Polsce. To, co zdecydowanie wyróżnia wrocławski port na tle innych polskich lotnisk, to imponująca kubatura 330 tys. m2 - jedna z największych w Polsce.
Terminal na skrzydłach
– Wrocławski terminal – pod względem designu i funkcjonalności - śmiało może konkurować z najnowocześniejszymi portami w Europie – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Dostrzegli to sami podróżni nagradzając port w Ogólnopolskim Teście Lotnisk, przyznając mu tytuł Najbardziej Przyjaznego Lotniska 2012 roku – dodaje.
Kształt nowego terminalu wrocławskiego lotniska to zasługa pracowni JSK Architekci. Projekt urzeka przejrzystością konstrukcji i wysoką funkcjonalnością, połączoną z ekstrawaganckimi detalami. Najbardziej rozpoznawalnym elementem architektonicznym obiektu jest dach o powierzchni 19 tys.m2. Jest ukształtowany w formie fal, podkreślających element ruchu nierozłącznie związanego z podróżowaniem.
Konstrukcja dachu podzielona została na 15-metrowe pasy ułożone naprzemiennie, co umożliwiło zastosowanie dachowych świetlików.
Przyjazne wnętrze
Dla pasażerów najważniejsze jest jednak wnętrze i jego funkcjonalność. Przejrzystość wnętrza sprawia, że poruszanie się po obiekcie może być intuicyjne. Szklana konstrukcja zapewnia niezapomniane wrażenia – pozwala obserwować samoloty wzbijające się w powietrze i lądujące na płycie lotniska. Taką możliwość mają pasażerowie czekający na odlot w zamkniętej strefie, klienci restauracji oraz wszyscy, którzy ruchomymi schodami wjadą na poziom +2, gdzie ulokowano taras widokowy. Wzdłuż hali terminalu ustawiono 18 drzewek Bucida Buceras z Florydy oraz szereg wygodnych i eleganckich siedzisk.
– Postawiliśmy na sprawdzone i funkcjonalne rozwiązania, z których korzystają największe europejskie lotniska np. w Paryżu czy Londynie, na których jest nie tylko komfortowo, ale także stylowo. W hali ogólnodostępnej stoją ciemne siedziska opatrzone sygnaturą Porsche Design, a w strefie zamkniętej zdecydowaliśmy się na drewniane akcenty – mówi Przemysław Marcinkowski, dyrektor ds. infrastruktury w Porcie Lotniczym Wrocław.