ju
Na Lotnisku Chopina Wizz Air chce zbazować łącznie cztery samoloty Airbus A320. Dodatkowo przewoźnik poinformował, że od czerwca 2014 roku uruchomione zostaną loty z Warszawy na Kofu i do Heraklionu. Ceny biletów mają zaczynać się od 159 złotych. Nowe trasy jeszcze dziś trafią do systemu rezerwacyjnego przewoźnika.
Tym samym lotnisko w Modlinie pozostaje bez szans na drugiego przewoźnika, który w ubiegłym roku operował z podwarszawskiego portu. Swoją dzisiejszą zapowiedzią przedstawiciele Wizz Air pogrzebali wszelkie nadzieje na powrót taniej linii do Modlina. Mimo iż port szykuje całą infrastrukturę do przyjęcia linii i od początku lipca deklaruje swoją gotowość, żadna z nich nie zdecydowała się na powrót. Port obsługuje obecnie jedynie rejsy czarterowe i general aviation. ILS kategrii I, o który tak bardzo upominał się w ubiegłym roku Wizz Air, a który gotowy będzie w Modlinie już w połowie września, nie skusił przewoźnika do powrotu. Dla władz portu w Modlinie pozostaje nadzieja, że na powrót zdecyduje się Ryanair. Na razie irlandzki przewoźnik zapowiedział, że w Warszawie zostaje do końca sezonu letniego.
Mimo, iż Lotnisko Chopina wielokrotnie podkreślało, że nie zamierza zachęcać przewoźników niskokosztowych do pozostania na stałe, widać że przewoźnicy zadomowili się tu na dobre. Port jeszcze niedawno informował o tym, iż liczy że linie same zdecydują się na powrót do Modlina, zgodnie z koncepcją, że podwarszawskie lotnisko ma odciążyć Okęcie właśnie w obsłudze samolotów tanich linii lotniczych. Na to się jednak nie zapowiada. Dzięki obecności tanich linii Lotnisko Chopina odnotowuje rekordowe liczby obsłużonych pasażerów. W samym wrześniu udało się tu obsłużyć aż o 27 proc. więcej osób, niż w roku ubiegłym. Tym samym padł rekord, ponieważ nigdy wcześniej liczba odprawionych pasażerów nie przekroczyła 1 mln. W ubiegłym miesiącu było to aż 1 mln 165 tys. osób, co – jak nie ukrywają władze lotniska – jest efektem dobrych wyników tanich linii lotniczych.