„Wizz Air podjął bezprecedensową decyzję o przeniesieniu wszystkich swoich świątecznych lotów od 17 grudnia na Lotnisko Chopina (WAW), aby zapobiec utrudnieniom w podróży w okresie świątecznym. Wynikały one z braku systemu ILS na Lotnisku w Modlinie i ciągłych zakłóceń lub odwoływania lotów. Ostatnia usterka lotniska w Modlinie, która doprowadziła do zamknięcia pasa startowego na czas nieokreślony, sprawiła, że Wizz Air nie może przywrócić swojej działalności z Lotniska Chopina do Modlina od 6 stycznia, tak jak to pierwotnie planowano” – poinformował przewoźnik w komunikacie nadesłanym do redakcji.
Przewoźnik zapowiedział również, że będzie kontynuował swoją tymczasową działalność na Lotnisku Chopina co najmniej do 15 stycznia. Linie poinformują swoich pasażerów o ponownym przeniesieniu lotów do Modlina, gdy tylko przywrócenie działalności pasa startowego zostanie potwierdzone przez port w Modlinie. Tymczasem Wizz Air przypomina, że Lotnisko w Modlinie musi ponieść koszty związane z powtarzającymi się i przeciągającymi się utrudnieniami w swojej normalnej działalności operacyjnej.
- Wizz Air otrzymał nadzwyczaj pozytywne opinie od pasażerów, którzy uniknęli utrudnień w podróży z lotniska w Modlinie dzięki czasowemu przeniesieniu lotów na Lotnisko Chopina w Warszawie. W pierwszych godzinach po zamknięciu pasa startowego w Modlinie ponad 1 500 pasażerów Wizz Air mogło cieszyć się niczym nie zakłóconą podróżą z Lotniska Chopina. Ponieważ data ponownego otwarcia lotniska w Modlinie wciąż nie jest znana, Wizz Air nie ma innego wyboru, jak przedłużenie swojej czasowej działalności operacyjnej na Lotnisku Chopina do północy 15 stycznia, aby chronić zarówno swoich pasażerów jak i swoją działalność. Kontaktujemy się ze wszystkimi naszymi pasażerami podróżującymi w tym okresie, aby uprzedzić ich o tej nieuniknionej zmianie.Wizz Air będzie teraz realizował swoje ok. 600 lotów z Lotniska Chopina, aby uchronić 100 tysięcy pasażerów przed utrudnieniami w podróży. A to zapowiada jeszcze więcej nieprzewidzianych kosztów, które nie stanowią odpowiedzialności linii. Poprosimy Modlin o pokrycie wszystkich kosztów związanych z przymusowym przeniesieniem na Lotnisko Chopina a także tych wynikających z wcześniejszych utrudnień – poinformował Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.