- Po sześciokrotnym przełożeniu terminu naprawy pasa startowego na lotnisku w Modlinie oraz przy braku jasności kiedy lotnisko zostanie otwarte ponowne, Wizz Air jest zmuszony przedłużyć swoją tymczasową działalność operacyjną z Lotniska Chopina w Warszawie. Jednocześnie Wizz Air potwierdza powrót działalności operacyjnej na Lotnisko w Modlinie tak szybko jak tylko wznowi ono działalność – informuje przewoźnik.
Nie wiadomo jeszcze, czy podobny krok podejmie druga linia, która również przeniosła swoje operacje z Modlina na Lotnisko Chopina. Obecnie na stronie przewoźnika widnieje informacja o tym, że loty z Warszawy będą obsługiwane do końca czerwca.
Tymczasem trwają ustalenia dotyczące technologii naprawy pasa startowego, który zamknięty został 22 grudnia ubiegłego roku. Według ekspertyz ITWL, pas startowy w Modlinie został wykonany już na samym początku ze złej mieszanki betonowej, w której znalazły się znaczne ilości ziaren węglanowych oraz węglano-ilastych (więcej na ten temat tutaj).
Zarząd lotniska zwraca przy tym uwagę, że zgodnie z wcześniejszym, oficjalnym stanowiskiem Erbud, wykonawca potrzebuje 140 dni na wykonanie robót budowlanych. Zdaniem władz Modlina zarówno specjaliści zatrudnieni przez zarząd spółki, a także firmy specjalizujące się w technologiach betonowych zgodnie oceniają, że tego typu prace można wykonać w znacznie krótszym czasie.
Wczoraj upłynął termin przedstawienia przez Erbud harmonogramu napraw w technologii betonu cementowego. Nieprzekraczalnym terminem zakończenia prac przy pasie startowym jest 31 maja 2013 roku. W razie nieprzedstawienia takiego harmonogramu spółka zastrzegła, że powierzy wykonanie napraw innemu podmiotowi zdolnemu do zakończenia prac w wyznaczonym terminie (więcej na ten temat tutaj).