Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Wizz Air ma dość problemów pogodowych w Modlinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pasazer.com

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wizz Air ma dość problemów pogodowych w Modlinie
fot. Port Lotniczy Warszawa/ Modlin
Z powodu częstych odwołań, opóźnień i przekierowań w Modlinie Wizz Air może stracić tej zimy około 2 mln euro – przyznaje Daniel de Carvalho, dyrektor ds. komunikacji przewoźnika w rozmowie z serwisem pasażer.com.

Sytuacja nie miałaby miejsca na tak dużą skalę, gdyby lotnisko zainstalowało system ILS, jednak władze portu mają go dopiero w planach. Ma on zostać zainstalowany do końca roku, jednak będzie mógł służyć dopiero po trzech miesiącach testów – czyli w marcu. Zainstalowana będzie najgorsza – I kategoria, co oznacza, że będzie można wówczas lądować przy widzialności poziomej przynajmniej 550 m. W praktyce system będzie mógł być wykorzystywany tylko przy niezbyt gęstej mgle.

Dopiero po kolejnych trzech miesiącach testów ILS będzie mógł zacząć działać według II kategorii i służyć w warunkach, gdy widzialność spadnie do 300-400 metrów.

Dla Wizz Aira problem jest na tyle duży, że ostrzega, iż od teraz koszty przekierowań i odwołań będzie ponosiło lotnisko. Według Daniela de Carvalho instalacja ILS to infrastruktura niezbędna na lotnisku w Modlinie, dlatego wszystkie wydatki ponoszone przez linię z powodu braku odpowiednich instrumentów nawigacyjnych Wizz Air zamierza fakturować na modliński port.

 

Polska jest jedynym krajem w Europie, który nie ma lotniska z najwyższą kategorią wspomagania lądowań (CAT IIIB). Według de Carvalho, przez lata inwestycje na polskich lotniskach rozeszły się do niewłaściwych obszarów. Ładne, duże budynki terminali to jedno, ale Polska nie inwestuje w posiadanie najbardziej zaawansowanych instrumentów nawigacyjnych.

 

Na wszystkich polskich lotniskach działa obecnie ILS I kategorii. Jedynie na Okęciu zainstalowany jest system II kategorii, który za dwa lata ma być podwyższony do najwyższej, trzeciej. Jeśli przejdzie on prawidłowo testy, wówczas będzie tam można lądować praktycznie przy zerowej widzialności.

 

Całość artykułu

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Polityka i prawo

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 26 września 2021

Modlin: W 2016 roku prawie 1,5 mln odprawionych pasażerów

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Jakub Madrjas 10 września 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Polityka i prawo

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 26 września 2021

Modlin: W 2016 roku prawie 1,5 mln odprawionych pasażerów

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Jakub Madrjas 10 września 2015

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5