ju
- Ostatni okres pokazuje, że nasz produkt jest silny i będzie w stanie poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Świadczą o tym ostatnie wydarzenia, takie jak poważny kryzys w lotnictwie, które w znaczy sposób wpłynęły na sytuację rynkową. My sobie z nią poradziliśmy, podwajając nasze sukcesy. Mamy młodą i wydajną flotę i opieramy się na współpracy z najbardziej efektywnymi lotniskami. W związku z tym jesteśmy niezaprzeczalnym liderem wśród wszystkich przewoźników niskokosztowych. W zeszłym roku przewieźliśmy w Polsce 4,2 mln pasażerów. Z tego wynika, że Polska jest bardzo dużą i ważną częścią naszego rynku. Od początku naszej działalności w Polsce, czyli od około 7 lat przewieźliśmy w Polsce 34 mln pasażerów. W samej Warszawie w przeciągu ostatnich siedmiu lat przewieźliśmy 6,2 mln osób. Lotnisko w Warszawie jest dla nas ważną bazą – powiedział podczas konferencji Attila Dankovics, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Wizz Air.
- Mamy 5 samolotów na lotnisku w Katowicach, i do tej pory mieliśmy po trzy samoloty w Gdańsku i Warszawie. Jesteśmy zainteresowani rozszerzaniem naszej gamy produktów. Tego lata uruchomiliśmy w Polsce pięć nowych tras. Jedną z nich, która okazała się dużym sukcesem, postanowiliśmy wprowadzić również na lotnisko w Warszawie. To połączenie do Stavanger w Norwegii, do którego pasażerowie mogli do tej pory polecieć z Gdańska.
- Zdecydowaliśmy się również sprowadzić do naszej bazy w Warszawie czwarty samolot. Widzimy bowiem na tym lotnisku duży potencjał i możliwości. Planujemy także zwiększyć ilość lotów do poszczególnych miejsc. Czyli nie skupiamy się jedynie na otwieraniu nowych połączeń, ale także umacniamy stare. Na trasie do Londynu Luton Wizz Air zaoferuje cztery dodatkowe loty tygodniowo (obecnie przewoźnik obsługuje loty na tej trasie 3 razy dziennie). Loty do Brukseli Charleroi, Sztokholmu Skavsta i Rzymu Fiumicino będą obsługiwane codziennie. Liczba lotów do Mediolanu Bergamo zostanie zwiększona z 2 lotów tygodniowo do 4. Na kolejnych 4 trasach zostanie dodanych 5 dodatkowych lotów - podsumował Dankovics.
Samolotem, który zasili warszawską bazę będzie Airbus A320. Maszyna pojawi się na stołecznym lotnisku już w kwietniu 2012 roku. Wówczas Wizz Air zwiększy swoją ofertę do 19 tras.