Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Węgiel popłynął Kanałem Gliwickim

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
17-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ RZGW

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Węgiel popłynął Kanałem Gliwickim
fot. RZGW Gliwice
Bilansem blisko 16 tys. prześluzowanych jednostek oraz przeprawą kilkuset tysięcy ton ładunku Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego zamknął niedawno ten szlak nawigacyjny dla żeglugi. Jednostki pasażerskie i barki transportowe powrócą na wody Kanału – części Odrzańskiej Drogi Wodnej, wiosną bieżącego roku.

Kanał Gliwicki, nazywany również Górnośląskim jest jedynym takim w kraju. Od lat 30-tych minionego wieku łączy Górny Śląsk z Odrą. Sześć śluz na odcinku o długości 42 km między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem, zapewnia żeglugę transportową i turystyczną. Śluzy na kanale, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody, za sprawą sukcesywnie prowadzonych prac modernizacyjnych pozwalają na bezpieczne i sprawne poruszanie się drogą wodną. Ich funkcjonowanie i rosnące z roku na rok zainteresowanie żeglugą dowodzi również efektywności śródlądowego transportu wodnego.

– W zakończonym sezonie nawigacyjnym najczęstszym widokiem na wodach Kanału były przede wszystkim barki wypełnione węglem, wypływające z Portu Gliwice, by pokonując Kanał Gliwicki i rzekę Odrę, dotrzeć do Wrocławia. Z sezonu na sezon droga wodna cieszy się jednak coraz większym zainteresowaniem żeglugi pasażerskiej i turystycznej. To właśnie na Kanale Gliwickim swoją inaugurację miał ubiegłoroczny Flis Odrzański – podkreśla Łukasz Lange, Dyrektor gliwickich Wód Polskich.

Jego zdaniem, intensyfikacja żeglugi śródlądowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest możliwa za sprawą prowadzonych spójnych projektów modernizacyjnych na Kanale Gliwickim i Odrze oraz zintegrowanego podejścia do logistyki i zarządzania transportem na wodach. – Służą temu realizowane i inicjowane inwestycje na szklakach wodnych, których znaczenie będzie istotne tak dla gospodarki, jak i rozwoju nadodrzańskich miejscowości – komentuje Łukasz Lange.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach kontynuuje prace modernizacyjne na śluzach Kanału Gliwickiego w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi. Cztery lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizację obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy. Całość realizowanego przedsięwzięcia uzyskała dofinansowanie Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Prace na bliźniaczych śluzach Kanału realizowane są w taki sposób aby umożliwić warunki do żeglugi, przy zapewnieniu bezpieczeństwa poruszającym się tą drogą wodną.

Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. W poprzednim sezonie żeglugowym Kanał Górnośląski pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys. Administratora szlaku tym bardziej cieszy fakt, że od trzeciego kwietnia 2018 r. wodami Kanału Gliwickiego pływało ponad 15.500 jednostek. Ze szlaku obok barek transportowych korzystali również wodniacy, którzy doceniają walory turystyczne Kanału Gliwickiego.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Kujawsko-pomorskie: Prom wiślany w budowie

Drogi i autostrady

Dolnośląskie: Jeden chętny do modernizacji śluzy na Odrze w Ratowicach

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Kujawsko-pomorskie: Prom wiślany w budowie

Drogi i autostrady

Dolnośląskie: Jeden chętny do modernizacji śluzy na Odrze w Ratowicach

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5