W związku z powyższym zarząd lotniska w Modlinie zobowiązał ERBUD do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB.
- Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego – podkreśla Piotr Okienczyc, prezes zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
Wczoraj ERBUD zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy.
Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. - Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych – podkreśla Marcin Danił, wiceprezes zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.