Mariusz W.
Wprowadzona zmiana ma posłużyć lepszemu dostosowaniu połączeń do potrzeb pasażerów i rynku, a także zwiększeniu nalotu maszyn czyli intensywniejszego wykorzystania floty.
Biorąc pod uwagę znaczny ruch biznesowy po kraju, w rozkładzie pojawi się dodatkowy jeden rejs dziennie (od poniedziałku do piątku), na trasie Warszawa – Gdańsk – Warszawa. Rejs LO3829 będzie startował z Warszawy o godz. 05:55 i lądował w Gdańsku o godz. 06:55. Rejs powrotny LO3830 wylot z Gdańska o godz. 07:40, lądowanie w Warszawie o godz. 08:40.
W rozkładzie pojawią się także dodatkowe rejsy do Katowic. Wykonywane będą od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę. Samolot w rejsie LO3883 wystartuje z Lotniska Chopina o godz. 17:40, aby o godz. 18:30 wylądować w Pyrzowicach. Rejs powrotny LO3884 z Katowic zaplanowany jest na godzinę 19:05. Jednocześnie obecnie istniejący w siatce rejs LO3882 będzie wykonywany o 30 minut później. Zmiana ta została wprowadzona ze względu na pasażerów tranzytowych, którzy przez Warszawę lecą LOT-em za ocean. Rejs LO3882 z Katowic wyleci zatem o godz. 16:05.
LOT zaproponuje również dodatkowe rejsy od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę na trasie Warszawa – Poznań – Warszawa. Ta propozycja jest szczególnie dogodna dla pasażerów rejsów atlantyckich LOT-u podróżujących z Poznania. Rejs LO3943 wyleci z Warszawy o godz. 12:10 i wyląduje na Ławicy o godz. 13:10, rejs powrotny LO3944 zaplanowano z Poznania na godz. 13:55, a przylot do Warszawy o godz. 14:55.
Wraz z wejściem zmian w krajowym rozkładzie lotów, przewoźnik zawiesza rejsy na „nocowanie” w Katowicach i w Szczecinie (ze względu na duże zainteresowanie rejsami do Szczecina, przewoźnik zdecydował o pozostawieniu wybranych rejsów w rozkładzie wrześniowym). Jednocześnie przewoźnik zawiesza w sezonie zimowym 2013 połączenie na trasie Warszawa – Bydgoszcz - Warszawa. LOT realizując plan restrukturyzacji ogranicza nierentowne połączenia bez perspektyw poprawy w najbliższym sezonie. Ponadto wyniki finansowe na tej trasie są poniżej oczekiwań przewoźnika.
Zmiany rozkładu obowiązywać będą od 1 września 2013 roku. Modyfikacja połączeń krajowych ma na celu lepsze wykorzystanie floty, skorelowanie rejsów krajowych z atlantyckimi (czyli „zasilanie” rejsów dalekodystansowych) i dostosowanie oferty do popytu na rynku.