Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał umowę na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla drogi technicznej wraz z infrastrukturą techniczną w ramach zadania pod nazwą „Budowa dostępu morskiego i lądowego do Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu”.
Zadanie wykona Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego z Gdańska.
Umowa za blisko 900 tysięcy
Informacje o podpisaniu umowy potwierdził w mediach społecznościowych sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
– Dzisiaj podpisaliśmy umowę na projekt dla drogi technicznej prowadzącej do terminala. Można powiedzieć, że to ten krok, który kończy etap „papierkowej roboty” i działań okołoinwestycyjnych, które oczywiście są niezbędne. Teraz wchodzimy w fazę właściwej budowy – przekazał, dodając, że drogą techniczną będzie dostarczany sprzęt i materiały na teren inwestycji.
Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego okazał się najkorzystniejszy w przetargu, w którym Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście brał pod uwagę jedynie kryterium cenowe. Oferta wykonawcy wyniosła 880 000,39 zł, podczas gdy zamawiający zamierzał przeznaczyć na zadanie 1 211 550,00 zł.
Część ofert była korzystniejsza finansowo, jednak ostatecznie nie zostały one zaklasyfikowane do oceny.
Projekt z nadzorem autorskim
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy drogi technicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, stanowiącej dostęp podczas realizacji inwestycji do
terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Zakres prac obejmuje jednak również wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej rury gazowej wysokiego ciśnienia DN 800 w miejscu kolizji z planowaną drogą i docelowym układem drogowo-kolejowym na odcinku o długości ok. 40 m; wykonanie mapy do celów projektowych, wykonanie badań geologicznych wraz z pełną dokumentacją geologiczno-inżynierską oraz uzyskanie decyzji administracyjnych zatwierdzających projekt robót geologicznych i dokumentację geologiczno – inżynierską.
Ponadto wykonawca będzie musiał uzyskać wszelkie uzgodnienia i decyzje wymagane do uzyskania pozwolenia na budowę, wykonać dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z przygotowaniem i złożeniem w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim wniosku i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę obejmującej zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów dla gruntów leśnych będących w użytkowaniu Urzędu Morskiego oraz ewentualne uzupełnić szczegóły dokumentacji projektowej w trakcie trwania procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót budowlanych oraz wziąć udział w procedurach kontrolnych i odwoławczych.
Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego będzie również pełnić nadzór autorski podczas realizacji robót budowlanych.
Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to II kwartał 2026 roku, a zakończenie – IV kwartał tego samego roku.