Łukasz Malinowski
– Zarząd spółki ZMPG kontynuuje proces prywatyzacji BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Po opublikowaniu publicznego zaproszenia do negocjacji deklaracje udziału w prywatyzacji złożyło pięciu inwestorów, z których jeden wycofał się przed terminem wyznaczonym na złożenie oferty wstępnej na nabycie 100% udziałów – wyjaśnia Beata Ostrowska. – Ostatecznie czterech oferentów złożyło oferty wstępne, z których wszystkie spełniały warunki formalne. Uwzględniając jednakże kryteria dopuszczenia oferentów do due diligence na krótkiej liście znalazły się trzy podmioty – dodaje.
ZMPG nie ujawnił nazw firm, które ostatecznie pozostały w przetargu na terminal. Wśród trzech oferentów jest na pewno spółka OT Logistics: – Bierzemy udział w procesie prywatyzacji BTDG – potwierdza Marcin Paluch, dyrektor ds. strategii i rozwoju OT Logistics. Spółka, która w tym roku ma zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych, niedawno wygrała także przetarg na terminal masowy w Gdańsku, a rok temu weszła w posiadanie ok. 96% akcji Portu Handlowego Świnoujście.
Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku, sztauowania i składowania różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, chemikaliów, ładunków ciężkich, ponadgabarytowych, metali kolorowych, kontenerów oraz ładunków masowych sypkich, m.in. węgla, koksu, śruty, biomasy i chemikaliów.
Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii Ro-Ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia. Terminal posiada trzy nowoczesne rampy (w tym jedna dwupoziomową), magazyny (w tym specjalistyczne magazyny dedykowane pod obsługę papieru i celulozy), wiaty i place składowe.
BTDG posiada nabrzeża: Stanów Zjednoczonych (dł. 796,0 m, max zanurzenie 8,00 m), czeskie (dł. 210,0 m, max zanurzenie 8,00 m), rumuńskie (dł. 815,0 m, max zanurzenie 9,20 m), Rotterdamskie (dł. 270,0 m, maksymalne zanurzenie: 7,50 m), Polskie (dł. 1 110,0 m, maksymalne zanurzenie: 9,90 m).